[Gelistirici] 4.3.2 güncellemesi sonrası sorunlar ?

Serdar Dalgıç dalgic.srdr at gmail.com
14 Eki 2009 Çar 02:47:34 EEST

2009/10/9 Onur Küçük <onur at pardus.org.tr>

>  Bende arkaplanda %100  cpu ya vuran bir nepomuk süreci oldu, o süreç
> yüzünden kopyalamada titreme olmuş olabilir. Nepomuk sürecini öldürünce
> hemen tamamlandı bende. Bu indeksleme işlemi kapalıya ayarlı ise
> güncelleme ile açılmamasını sağlamamız lazım.

nepomuk hortladı bende de.. Ama sanırım .kde4'ü uçurduktan sonra default
açık geldiği için hortladı, .kde4'ü uçurmadan önce nepomuk kapalı olmaya
devam etmişti.. Emin değilim burdaki durumdan.

>  Bunu shared-mime-info güncellemesi kırmış. ~/.local/share/mime
> dizinini uçurunca düzeliyor (logout a bile gerek yok). Sistemde kurulu
> olan mime db ile kullanıcı ev dizinindeki db ile uyumsuzluk olduğu için
> pörtledi sanırım. Bu sorunu otomatik düzelecek şekilde düzeltmemiz
> lazım.

GTK abilerde bir sorun yaşamadım ama Genel Kısayollarım uçtu benim.

Sistem Ayarları -> Genel -> Klavye ve Fare -> Genel Klavye Kısayolları
dediğimde KDE genel kısayolları servisine bağlanamıyor. Hata da şu:
org.freedesktop.DBus.Error.NameHasNoOwner

Alt+tab'ın, alt+f2'nin, yakuake için alt+f12'nin çalışmaması ambale ediyor
adamı.

Bunun dışında, Network Manager'ın alt panel'deki resmi uçtu gitti, onun
yerine beyaz kare içinde kırmızı çarpı olan bir resim yerleşti. Sağ tıklayıp
"Ağ Yöneticisi Programcığı Settings" dediğimde hiçbir tepki vermiyor.

Ayrıca Notifications and Jobs tepkisiz, herhangi bir bildirim popup'ı
çıkmıyor. ( Kopete kullanırken çıkan popup'lar hiç çıkmamaya başladı
mesela..) Genel Kısayollarla bir alakası olabilir mi, bilemedim.

.kde4'ü uçurduğumda ne değişicek dedim, bu bahsettiğim sorunlar devam etmeye
başladı, bir şey değişmedi.

Bu arada kde4 güncellemesiyle alakası olabilir mi bilmiyorum ama en son
durumda kaptan'ı çalıştırmaya çalıştığımda şurda pörtlüyor:

sdalgic at Deus-Ex-Machine ~ $ kaptan
Initial mouse config file.
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/kde/4/bin/kaptan", line 266, in <module>
    kaptan = Kaptan()
  File "/usr/kde/4/bin/kaptan", line 80, in __init__
    self.createWidgets(self.screens)
  File "/usr/kde/4/bin/kaptan", line 216, in createWidgets
    _scr = screen.Widget()
  File "/usr/kde/4/share/apps/kaptan/gui/ScrMenu.py", line 70, in __init__

self.ui.pictureMenuStyles.setPixmap(self.menuNames[str(self.__class__.screenSettings["selectedMenu"])]["image"])
KeyError: 'selectedMenu'

Yüklü paketler:
Name: kdebase, version: 4.3.2, release: 34, build 12
Name: qt, version: 4.5.3, release: 69, build 13
Name: kaptan, version: 4.0.13, release: 46, build 21

Fikri olan?

--
- Serdar Dalgic