[Gelistirici] [64bit] 64bit deposu ve svn ile hakkında

Necdet Yücel necdetyucel at gmail.com
23 Kas 2009 Pzt 19:50:12 EET

Selamlar,

23 Kasım 2009 17:53 tarihinde Eren Türkay <eren at pardus.org.tr> yazdı:

> devel-x86_64 yerine x86_64-devel daha mantıklı bir isim olmaz mıydı?
>
> Şu anda corporate2 içerisinde olması bir workaround gibi geldi. İlerde normal
> olarak 64bit sürüm çıkarırken ne tür bir svn dizin yapısı kullanacağız?

Şu an hazırlanan şey corporate2'nin 64bit hali olduğundan bana
corporate2 altında olması mantıklı geliyor doğrusu. İleride 2009'un
64bit sürümü çıkınca depo da orada olabilir gibi görünüyor.

> Mevcut senaryoda elimizde paketlerimiz var, her mimari için aynı kaynak kodu
> ancak farklı gcc parametreleri ile derleniyor. 64bit için özel yamalar
> gerekebiliyor ve derlenirken birkaç hack yapmak gerekebiliyor. (diğer
> mimariler için de böyle). Benim önerim yeni depo açmak yerine, zaten var olan
> depo içerisinde bir çözüm üretmek.

Bu konu Gebze'ye geldiğimizde de gündeme gelmişti. İleride tam da
böyle bir çözüm olabileceğini konuşmuştuk.

> Aklıma gelen fikirler bunlar, siz neler düşünüyorsunuz? Dizin/svn yapıları,
> bize ilerde ne kazandıracak, ne kaybettirecek gibi konularda düşünelim derim.
>
> Tabi ki bu fikirler mantıklı gelse ve yapılmak istense bile şu anki 64bit
> ekibinin çalışmalarına yetişmeyecektir. Tahmin ediyorum ki 64bit ekibi
> corporate2/x86_64-devel içerisinde paketlerini derleyecek ve olası yapıdaki
> değişiklikler 64bit'ten sonraya kalacak.

Şu anki 64bit ekibi daha xml dosyalarının history'sine ne yazacak onu
bile bilmiyor ;) ya da sürüm numaraları nasıl olacak?

> Herkese iyi çalışmalar,
> Eren
>
> (NOT: Bu mail 64bit listesinde moderatöre takıldığı için tekrar gönderip
> geliştirici listesini CC'ledim..)

Ben de 64-bit ekibinden iki arkadaş (Meltem ve Metin) henüz
geliştirici başvurularına cevap almadıkları için buraya
yazamayacaklarından, 64bit listesine de CC'liyorum.

Necdet Yücel