[Gelistirici] [Pardus-devel] [2009] [ACK/NACK] 20091018

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
21 Kas 2009 Cmt 19:31:25 EET

Mon, 16 Nov 2009 20:57:29 +0200, Onur Küçük <onur at pardus.org.tr> :

>  Ben buradan "sadece ack alan paketler stable a alınacak, sadece o
> zaman derlenecek" anlıyorum. Belki bu yapılabilir, ama ilgili
> paketlerin test edilme süresini de kısaltıyor. Şu anda test deposunda
> iyi kötü paketler belli bir zaman geçiriyor, daha fazla sorun yakalama
> şansımız oluyor. Ama ACK süreci bittikten sonra derlenen paketlerin
> denenmesi (ki tahminim geliştiricilerin çoğu o depoyu kullanmayacak
> bile)  için 3-4 günlük bir zaman kalacak. Daha az süre, daha az göz
> belki daha az yakalanan sorunlar demek olacak. Bu konuda en çok
> takıldığım nokta burası.
Bana "gelistirme testi" ile "uretim testi"nin birbirinden farkli olmasi
normal geliyor. Su anda da benzer bir surec isliyor zaten: Gelistirme
testini test deposunu kullanan insanlar yaparken, uretim testini
ack/nack almis paketleri alip deneyenler yapiyor.

Uretim testi yapilirken, kararli deponun uzerine kararli depoya gececek
test deposunda uretilmis ikili paketlerin konarak yapildigini tahmin
ediyorum. Zaten su anda da deponun o "durum"u ayni soyledigin gibi
sadece testciler tarafindan 3-4 gunluk bir surede deneniyor,
gelistiriciler tarafindan denenmiyor.

Baska bir depoya gore derlenmis ikili paket yerine, girecegi depoya
uygun bir ikili paket derlenmesinin daha "kotu" bir paket
cikarabilecegi bir senaryo aklima gelmiyor -- ancak daha iyi bir sonuc
elde edilir diye dusunuyorum.

>  Bir de tabi, ACK alıp stable deposunda derlenen paketler test de fail
> ederse ne olacak sorusu var. Sorunu çözülene kadar o serinin tamamını
> bekleyecek miyiz, paketi stable da revert edip kalan sağlar bizimdir
> şeklinde baştan farm kurup paketleri de baştan mı derleyeceğiz (ki
> asıl bu sağlam iş yükü getirecek) vs.
Su anda bu durum oldugunda nasil yapiyorsak oyle yapabiliriz bence.
Test deposunda bir paket revert edildiginde bastan farm kurmuyoruz
herhalde?

                   Doruk