[Gelistirici] Beyin arayüzümüzden bazı ilginç fikirler

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
13 Kas 2009 Cum 19:40:10 EET

On Tue, 20 Oct 2009 11:00:58 +0300
Ali Işıngör <isingor at gmail.com> wrote:

> [...]
>
> No: 1013
> Başlık: Yeni kurulan programlar menüde renklensin
> Tartışma:
> http://www.ozgurlukicin.com/forum/yeni-fikirler/11517/?page=1 Özet:
> Yeni kurulan masaüstü uygulamalarının menüde farklı renkte olması
> veya "yeni yüklenen uygulamalar" gibi ayrı bir menüde de bulunması
> isteniyor.
>
> Bu mümkün olmasa bile en azından Paket Yöneticisinin kurulum sonrası
> özet penceresinde "bu yazılıma şu menüden ulaşabilirsiniz" veya "bu
> yazılıma şu komut ile ulaşabilirsiniz" gibi bir açıklama eklenebilir.

 Şu anda paket yöneticisinde yeni program kurulduğunda kurulum
bittikten sonra bir pencere çıkıyor ve menü kısayolları ile istenirse
uygulama hemen açılabiliyor. Bu yüzden çalıştırma komutunun
yazılmasına bence gerek yok. Ama yazılımın menüdeki adresini de özet
penceresinde göstermemiz iyi olur.

> NO: 999
> Başlık: Kilitlenmeye karşı önlem !
> Tartışma:
> http://www.ozgurlukicin.com/forum/yeni-fikirler/11277/?page=1#post71858
> Özet: /home Bölümünde boş alan kalmayınca masaüstü açılmıyor, bölümün
> doluluk oranını takip edip kullanıcıyı uyaran bir sistem olması
> isteniyor.
>
> En azından sabit disk için Sistem İzleyici plasma programcığı
> kurulumda öntanımlı olarak masaüstünde konumlandırılabilir.

 Gökçen sanırım bununla ilgili bir şey yaptı yeni.

> No: 976
> Başlık: Güncellenen çekirdekler açılış menüsünde daha açıklayıcı olsun
> Tartışma:
> http://www.ozgurlukicin.com/forum/yeni-fikirler/10949/?page=1#post70017
> Özet: Güncelleme sonrası önyükleme menüsüne eklenen yeni seçenekler
> "Pardus 2009 [2.6.30.8-127]" gibi (kullanıcı açısından) anlaşılmaz ve
> kafa karıştırıcı bulunuyor.
>
> "Pardus 2009.1 [10.11.2009 Tarihli güncel çekirdek]" gibi daha
> kullanıcı dostu bir başlık kullanılabilir.

 Grub menüsünde Türkçe karakter kullanmak pek iyi bir fikir değil. Onun
yerine grub menüsünde sadece en son yüklenen çekirdek olsa, bir de
"eski çekirdekler" gibi bir alt menüye bağlantı olsa bence daha güzel
ve derli toplu olur, kafa karıştırıcı da olmaz.

> No: 973
> Başlık: Paket yöneticisi yerel paketleri toplu olarak kurabilsin
> Tartışma:
> http://www.ozgurlukicin.com/forum/yeni-fikirler/10936/?page=1 Özet:
> Paket yöneticisi ile bir dizindeki tüm paketlerin toplu olarak
> kurulabilmesi isteniyor.

 Bu çok önemli

> No: 954
> Başlık: Yerel pisi paketini kurmadan önce açıklama gösterilsin
> Tartışma:
> http://www.ozgurlukicin.com/forum/yeni-fikirler/10672/?page=1#post68938
> Özet: Bir pisi paketi açılmak istendiğinde paket yöneticisinin hemen
> kurmak yerine paket hakkında bilgi göstermesi isteniyor.

 Güzel fikir, belki sol tıklama ile yapmak yerine sağ tıklama ile
"paketle ilgili bilgi ver" şeklinde bir seçenek yapılabilir

> No: 946
> Başlık: oyunlar için sistem gereksinimleri pisi paket listesinde
> belirtilsin Tartışma:
> http://www.ozgurlukicin.com/forum/yeni-fikirler/10532/?page=1 Özet:
> Paket yöneticisinde oyunların sistem gereksinimlerinin yazması
> isteniyor.
>
> Oyun paketlerindeki açıklama kısımlarının güncellenmesi ihtiyacı
> karşılayacaktır.

 Güzel olur, kim yapıyor ? :)

> [...]
> Başlık: Başlangıç ve Kapanış Ekranları
> Tartışma:
> http://www.ozgurlukicin.com/forum/yeni-fikirler/10408/?page=1#post68057
> Özet: Açılış ve kapanıştaki konsol mesajları yerine daha güzel bir
> ekran bulunması isteniyor.
>
> Bu fikir bootsplash nedeniyle geçersiz gibi görünse de aslında başka
> bir durumu açıklamak istiyor. X sunucusunun açılamadığı durumlarda
> kullanıcı için hiçbir şey ifade etmeyen bir konsol ekranı "user
> panic!" hatasına neden oluyor, bunun yerine kullanıcıya sorunun ne
> olabileceği ve neler yapabileceğini anlatan kısa bir konsol metni

 Konsolun gelmesi illa hata oluşması anlamına gelmiyor. Hata oluştuğu
durumda da kullanıcının düşeceği konsol değişebilir, bunu her yerde
yakalamak kolay olmayabilir.

 Bu tarz bir durum genelde CD ile oluşabiliyor, belki Yalı nın
açılamadığı duruma odaklı bir çalışma yapılabilir.

> No: 919
> Başlık: Pisi Yeni Paket Gösterimi
> Tartışma:
> http://www.ozgurlukicin.com/forum/yeni-fikirler/10047/?page=1#post73062
> Özet: Paket Yöneticisinin paketleri depoya eklenme tarihine göre de
> sıralaması isteniyor. Böylece depoya yeni eklenen paketlerin de takip
> edilebileceği öngörülüyor.

 Bu bilgiyi de indeks içine almak benim aklıma yatmıyor. Ama paket
yöneticisinde yeni paketleri göstermek ile ilgili bir kaç fikrimiz var,
mantıklı bulduğumuzu umarım en kısa sürede uygulayacağız.

> No: 881
> Başlık: Kurulumdaki Lisans ekranına özet eklensin
> Tartışma:
> http://www.ozgurlukicin.com/forum/yeni-fikirler/9509/?page=1#post63704
> Özet: Kurulum sırasındaki GPL sözleşmesi onay ekranında GPL'in
> kullanıcılara hangi özgürlükleri sağladığının 3-5 maddelik bir özetle
> bulunmasının çok şık ve eğitici olacağı düşünülüyor.

 Belki lisans metninin başına bir özet yazıp altına da tam metin
yazılabilir

> No: 841
> Başlık: Profil oluşturmadan bir ağa bağlanmak
> Tartışma:
> http://www.ozgurlukicin.com/forum/yeni-fikirler/8838/?page=1#post57153
> Özet: Sistem çekmecesinde ağ yöneticisine tıklayınca o an kapsama
> alanı içindeki kablosuz ağları göstermesi ve profil oluşturmaya gerek
> kalmadan doğrudan bu ağlara bağlanılabilmesi isteniyor.

 sistemde tek ağ aygıtı olduğu durumlar için yapılabilir bence

> No: 770
> Başlık: Güncelleme bittiğinde bilgisayar otomatik kapansın
> Tartışma:
> http://www.ozgurlukicin.com/forum/yeni-fikirler/7724/?page=1#post50173
> Özet: Paket yöneticisinde güncelleme veya paket kurulumu bittiğinde
> sistemi kapatacak bir seçenek bulunması isteniyor.

 acil olmamakla birlikte hoş bir özellik olurdu

> NO: 728
> Başlık: Pisi Veri Tabanı Yedekleme
> Tartışma:
> http://www.ozgurlukicin.com/forum/yeni-fikirler/7302/?page=1#post47203
> Özet: Paket yöneticisinin kurulu paketlerin listesini dışarı
> aktarabilmesini ve yeniden kurulum yapıldığında bu listenin içeri
> aktarılarak peketlerin tekrar kurulmasının sağlanması isteniyor.

 history-manager ın "snapshot" desteğinden farklı bir şey mi bu ?