[Gelistirici] Değişen Syslinux Konfigürasyonu Hakkında

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
30 Mayıs 2009 Cmt 18:01:08 EEST

On Sat, 30 May 2009 12:43:59 +0300
Gökmen Görgen <gkmngrgn at gmail.com> wrote:

> Merhabalar,
>
> Aslında soruyu doğru yere sorduğumdan pek emin değilim; ama özelden
> geliştiricilere sorup da "Nereden bileyim ben, aç google'dan bak,
> diğerleri nasıl yapmış?!" gibi azarlamayla karşılaşıp zaten gergin
> olan ortamı iyice germemek için böyle genel bir yere eposta atmayı
> uygun gördüm. Syslinux ve gfxboot ile ilgili olmayan arkadaşlar
> epostanın devamını okumak zorunda değiller, vakitlerini çalmamak
> açısından =)

 Syslinux da gfxboot ailesi de benim paketlerim. Geliştiricilerin
çoğunun bu kadar özel bir noktayı bileceğini zannetmiyorum, ki bu çok
normal bilmelerine de gerek yok.

 Bana özelden sorsaydın ne biliyorsam söylerdim, ya da tahminim varsa
nerede olabileceğine dair seni yönlendirirdim. Bilmiyorsam da
"bilmiyorum, google lasana" derdim. Böyle denmesini de azarlamak olarak
algılamak fazlaca abartı olmuş bence.

> [...]
> Prealpha4'ten sonraysa birden çalışmamaya başladı. Bunun başlıca
> sebebi yanılmıyorsam syslinux güncellemesi ve değişen konfigürasyon
> yapısı. Gfxboot satırı birden iptal olmaya başlayınca (yeni
> syslinux'ta konfigürasyon dosyasının hatalı olduğunu söylüyor) benim
> de aklıma şöyle bir soru geldi: Bu uygulamanın hem tüm Pardus
> sürümlerinde çalışabilmesi için (Pardus 2008'de syslinux güncellemesi
> olmayacak sanırım), hem de tüm Pardus sürümlerinin ISO kalıplarını
> USB'ye yazdırmada kullanılabilmesi için nasıl yapmam daha doğru olur?

/usr/lib/syslinux/gfxboot.com  dosyası varsa bu dosyayı cd imajında
boot/isolinux/ dizini altına kopyalayıp ilgili satırı

ui gfxboot.com /boot/isolinux/init

 şeklinde yazmak, bu dosya yoksa eski yöntemle

gfxboot /boot/isolinux/init

 şeklinde yazmak yeterli.