[Gelistirici] Değişen Syslinux Konfigürasyonu Hakkında

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
30 Mayıs 2009 Cmt 14:32:04 EEST

2009/5/30 Gökmen Görgen <gkmngrgn at gmail.com>

> [...]
> satırı birden iptal olmaya başlayınca (yeni syslinux'ta konfigürasyon
> dosyasının hatalı olduğunu söylüyor) benim de aklıma şöyle bir soru geldi:
> Bu uygulamanın hem tüm Pardus sürümlerinde çalışabilmesi için (Pardus
> 2008'de syslinux güncellemesi olmayacak sanırım), hem de tüm Pardus
> sürümlerinin ISO kalıplarını USB'ye yazdırmada kullanılabilmesi için nasıl
> yapmam daha doğru olur?
>
> Kişisel düşüncem, eski ve yeni syslinux sürümlerinde ortak çalışabilecek
> örnek bir syslinux.cfg dosyası hazırlayıp bunu kullanmak.

Dun gece denedigimde, sunu farketmistim. Pardus 2008'de derledigimizde bu
paketi ve islemi yaptigimizda, sistem bu hata mesaji satirini veriyor:

SYSLINUX 3.63 PARDUS EBIOS ........
> Unknown keyword in configuration file.

Inceleyince goruyoruz ki syslinux'un Pardus 2008'de 3.63, Pardus 2009'da ise
3.80 versiyonununda. Syslinux'un changelog'una bakinca, 3.74'te UI satiri
destegi gelmis. Dolayisi ile, eger bu programla yapilan USB diskler,
1) Hem 2008 hem 2009 kullanicilarina gfxboot ile menu sunsun diyorsak -->
Pardus 2008 syslinux'u guncellemek
2) Grafik menuye gerek yok, vesa veya text menu is gorur diyorsak -->
Guncelleme yok, syslinux.cfg icinde buna gore degisiklik (vesamenu.c32 veya
menu.c32)
3) Hic menu lazim degil, dogrudan boot etsin USB disk diyorsak  -->
syslinux.cfg 'de menu girdisiz default girdisi ile dogrudan boot

--
Emre