[Gelistirici] Değişen Syslinux Konfigürasyonu Hakkında

Gökmen Görgen gkmngrgn at gmail.com
30 Mayıs 2009 Cmt 12:43:59 EEST

Merhabalar,

Aslında soruyu doğru yere sorduğumdan pek emin değilim; ama özelden
geliştiricilere sorup da "Nereden bileyim ben, aç google'dan bak, diğerleri
nasıl yapmış?!" gibi azarlamayla karşılaşıp zaten gergin olan ortamı iyice
germemek için böyle genel bir yere eposta atmayı uygun gördüm. Syslinux ve
gfxboot ile ilgili olmayan arkadaşlar epostanın devamını okumak zorunda
değiller, vakitlerini çalmamak açısından =)

Konu elbette Pardus ile ilgili. Staja hazırlık niyetine yazmaya başladığım
uygulama (baştan oldukça kolay demiştim de, sonra bir sürü gereksinimi
olduğunu farkettim ki hala bitmek bilmiyor), internetten indirmiş olduğunuz
Pardus kalıplarını USB belleğe açıp, Pardus kurulumunu USB bellekten yapmaya
yarıyor. Kodları burada görebilirsiniz:
http://github.com/gkmngrgn/puic/tree/master

Şuradan da paketleyip kurabilirsiniz:
http://svn.pardus.org.tr/pardus/playground/ggorgen/puic/pspec.xml

Bu uygulama Pardus 2008 dahil, Pardus 2009 Prealpha3'e kadar -genelde-
düzgün çalışıyor (çalıştıramayanlar oluyor, nedenlerini not ettim).
Prealpha4'ten sonraysa birden çalışmamaya başladı. Bunun başlıca sebebi
yanılmıyorsam syslinux güncellemesi ve değişen konfigürasyon yapısı. Gfxboot
satırı birden iptal olmaya başlayınca (yeni syslinux'ta konfigürasyon
dosyasının hatalı olduğunu söylüyor) benim de aklıma şöyle bir soru geldi:
Bu uygulamanın hem tüm Pardus sürümlerinde çalışabilmesi için (Pardus
2008'de syslinux güncellemesi olmayacak sanırım), hem de tüm Pardus
sürümlerinin ISO kalıplarını USB'ye yazdırmada kullanılabilmesi için nasıl
yapmam daha doğru olur?

Kişisel düşüncem, eski ve yeni syslinux sürümlerinde ortak çalışabilecek
örnek bir syslinux.cfg dosyası hazırlayıp bunu kullanmak.

Kolay gelsin.

--
gkmngrgn ~ http://www.gokmengorgen.net