[Gelistirici] vfat problemi

İşbaran Akçayır isbaran at gmail.com
29 Mayıs 2009 Cum 16:05:58 EEST

Merhaba,

2009'da ( sanırım daha önce de öyleydi ) vfat disk/usb vs. ile işlem yapınca
dosya kopyalayınca vs. kopyalamayla alakalı bir süreç
gösteriliyor kde notification ile ama aslında işlem çok farklı durumlarda
oluyor.

Çok da geniş olmayan bir svn repo. tutuyorum usb diskimde, svn up çatır
çutur çalışıyor ama umount etmeye kalkınca şöyle oluyor

defence isbaran # umount /media/ISBARAN/
can't lock lock file /etc/mtab~: timed out

umount işlemini arayüzden yapmaya kalkınca da disk kullanılıyor diyor (
Nasıl oluyorsa arayüz daha doğru ve detaylı bir cevap veriyor ).
Bir süre sonra ise yazma bitiyor ( usb ışıklarından anlıyorum ) ve umount bu
şekilde
hata vermiş ve çıkmış(?) olmasına /media altından link gidiyor, umount
edildiğini anlıyorum.

Bu kesinliğinden emin olduğum bir problem, bir de vfat ve ext4/3 arasında
gidip gelen dosyalarımda bir sorun olduğunu seziyorum. Örneğin bu sefer
memory stick te
çalıştığını bildiğim bir oyunu diske kopyalayıp geri kopyalayınca
çalışmıyor. Üşenmedim sha1sum larına baktım, ikisinin de aynı olduğunu
gördüm madem öyle
memory stick okuyucuda sorun var dedim, ama şöyle de bir gariplik var.
Dosyayı 2009'da kopyalayınca 7-8 mb/s gibi hızlarda deliler gibi
kopyalıyorum, ama windows'a geçiyorum
yarı hızdan biraz yüksek hızda kopyalıyor, makine aynı, windows vfat'a daha
yavaş kopyalıyor .. bu işte bir gariplik var. ( bu olayı usb ile
deneyemedim, deneyince yollarım sonucu )

Söylediklerimi 2-3 makinede denedim.

Bu tarz şeyler yaşıyor musunuz ? Üstteki olayı nasıl çözüme kavuşturabiliriz
?

İyi çalışmalar.

--
İşbaran Akçayır