[Gelistirici] [Fwd: Re: [Pardus-Test-Takımı][2009] Alfa -- Virtualbox hatası]

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
28 Mayıs 2009 Per 21:30:42 EEST

On Thursday 28 May 2009 16:55:00 Kubilay KOCABALKAN wrote:
> 28 May 2009 Perşembe günü (saat 16:46:57) Fatih Aşıcı şunları yazmıştı:
> VirtualBox'ı kullanabilmek için kullanıcı hesabınızın "virt" grubuna
> dahil olması gerekiyor. Menüde görünmeme sebebi de bu.

> Hangi kullanıcının kurduğunu, daha doğrusu hangi kullanıcı ile
> virtualization uygulamalarının kullanılmak istendiğini anlamak mümkün değil.
> Burada otomatize edilecek bir şey yok.

Bu değişiklikler yapılırken bir şekilde kaçırdım tartışmayı ama bu virt grubunun mantığı nedir, neden böyle bir şey yaptık?
Pardus 2008'de çok insan günlük hayatında sorunsuzca VBox'a erişebiliyordu şimdi bir şekilde bu bilgiye ulaşması, gidip kullanıcı yöneticisinden
kendisini ve ileride ekleyeceği kullanıcıları bu gruba dahil etmesi gerekecek. Öyle kriptik bir durum var ki, erişemiyorsunuz VBox'a hiçbir şekilde.
/dev altındaki izinlerde grup olarak virt'i görmesem aklıma bile gelmeyecekti niye açamadığım VBox'ı.

Kişisel olarak çok hoşuma gitmedi bu durum, bir engel yoksa öntanımlı gruplara virt'i ekleyelim, 2008'den gelenleri de baselayout'ta migrate edelim derim.