[Gelistirici] pisi'nin arama hizi?

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
26 Mayıs 2009 Sal 16:17:17 EEST

2009/5/26 Faik Uygur <faik at pardus.org.tr>

> apt/dpkg tek bir metin dosyasında  grep yapıyor, biz her paketin
> metadata.xml'inde ayrı ayrı.

metadata.xml 'lerin toplaminin icerigi, pisi index'inin icerigi ile ayni mi?
pisi-index'te arama yapsak kaybettigimiz bir sey olacak mi?

apt-cache'in arama yaptigi dosya'nin icinde hangi bilgiler var ve bizim
pisi-index ile benzer mi?

Sorumun sebebi, apt-cache'in arama yaptigi text dosya, sadece paket
isimlerinde degil, baska bir cok veri de iceriyor gibi, cunku bazen aramanin
sonucunda donen paket isimleri ve tanimlarinda arama kelimem bulunmamakta.

> pisi de depo index dosyalarında arama yaparsa en iyi şu hıza ulaşabilir:
>
> faik at moon index $ time for repo in *;do grep kmess
> $repo/pisi-index.xml;done
>        <Name>kmess</Name>
>        <Icon>kmess</Icon>
>        <PackageURI>kmess-1.5.2-7-2.pisi</PackageURI>
>            <Name>kmess</Name>
>            <Homepage>http://kmess.sourceforge.net/</Homepage>
>
> real    0m0.034s
> user    0m0.021s
> sys     0m0.010s
>
> Yaparım bu iyileştirmeyi.

Bir de text dosyada arama yapmak, belli bir buyuklukten sonra yavastir diye
dusunuyorum, ornegin bir veritabani yapimiz yok mu cesitli key'leri
indexleyip nerdeyse aninda cevap dondurebilecek? (gerek olmayabilir, ayri)

--
Emre