[Gelistirici] CD de yer sorunu

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
25 Mayıs 2009 Pzt 23:33:37 EEST

Onur Küçük wrote:
>  Merhaba,
>
>  Her zaman olduğu gibi 2009 CD sinde de yer sorunumuz var. Şu anda 70MB
> dan fazla yere ihtiyacımız var (Prealfa 4 de Openoffice yoktu mesela).
> Bu yerin bir kısmını
>
>  - initramfs i kernel içinden çıkararak
>  - cdroot imajını belki biraz daha kırparak
>  - bazı paketleri CD den çıkararak
>
>  kazanabileceğiz. Bunun dışında hala bölünebilecek bazı paketler
> olabilir. Mesela glibc nin Changelog dosyaları yaklaşık 7 MB
> tutuyormuş, bunları bölmeyi düşünüyorum.
>
>  Paketlerinizde bölünebilecek / CD ye girmesi şart olmayan bölümler
> [...]
imagemagick, libgphoto2 ve ghostscript'in doclarını bölüyorum, kurulu
hallerinin toplamları 48MB ediyor. Geri kalanlar şunlar:

1.1M    ./cyrus-sasl
1.1M    ./gd/html
1.1M    ./glib2
1.1M    ./gnome-vfs
1.1M    ./jack-audio-connection-kit
1.1M    ./libquicktime
1.1M    ./libquicktime/apiref
1.1M    ./mplayer
1.1M    ./pcre
1.2M    ./autoconf
1.2M    ./coreutils
1.2M    ./gd
1.2M    ./libtheora
1.3M    ./gst-plugins-base
1.3M    ./rasqal
1.3M    ./redland/html
1.4M    ./subversion/contrib/client-side
1.5M    ./fltk/html
1.6M    ./NVIDIA_GLX-1.0
1.6M    ./fftw3
1.6M    ./gst-plugins-bad
1.8M    ./fltk
1.8M    ./gstreamer
2.1M    ./gnupg/html
2.1M    ./subversion
2.1M    ./subversion/contrib
2.3M    ./redland
2.4M    ./gnupg
2.4M    ./sane-backends
2.8M    ./openexr
2.9M    ./libqalculate
2.9M    ./libqalculate/reference
2.9M    ./libqalculate/reference/html
3.4M    ./cmake
3.9M    ./gtk2
6.0M    ./glibc

Bunların hepsi CD'de yok, olanların da installed halleri bu kadar,
ignore edilebilir gibi geliyorlar.
Kernel modüllerine bakacağım.