[Gelistirici] 2009 lm_sensors (pwmconfig, fancontrol)

F. Tuğrul GÜRKAYNAK ftugrul at gmail.com
25 Mayıs 2009 Pzt 21:19:35 EEST

Selamlar,

Pardus 2008'de fancontrol betiği ile işlemci fanının hızını
ayarlayabiliyordum. Ancak 2009'da fancontrol betiği bendeki yapılandırmada
düzgün çalışmıyor. Ben Asus P5B anakart kullanıyorum, gerekli sensor çipi
için w83627ehf modülü kullanılıyor.

Bu konu ile ilgili şu adreste w83627ehf modülüyle ilgili değişiklik
yapıldığına dair kayıt buldum:

http://lkml.org/lkml/2009/3/30/388

bunu nasıl düzeltmeli? fikri olan?

Bu arada, fancontrol denemek isteyenler için:

Önce "sensors-detect" betiği ile anakartınızdaki sensor çipi için gerekli
olan modülü tespit edip /etc/modules.autoload.d/kernel-2.6 'nın içine
ekletiyoruz,
sonra "pwmconfig" betiği ile PWM (~fan hız ayarı) uyumlu arayüz olup
olmadığını kontrol edip, /etc/fancontrol ayar dosyası oluşturtuyoruz,
en son "fancontrol" betiği ile optimum sessizlikte ve sıcaklıkta işlemci
fanı yapılandırması kurmuş oluyoruz.

İyi Çalışmalar
Fahri Tuğrul GÜRKAYNAK