[Gelistirici] Çakışan paketlerin kaldırılma sırası

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
21 Mayıs 2009 Per 23:17:54 EEST

Selamlar,

2009 sistemimi güncellerken şöyle bir sorun yaşadım. Pisi, güncel paketleri
indirirken bazı paketlerin büyük olması dolayısıyla vazgeçip CTRL-C ile
kestim. Daha sonra ne olduysa (muhtemelen az sonra anlatacağım nedenden
dolayı) X çöktü, ekran karardı ve bilgisayarı yeniden başlatmak zorunda
kaldım. Reboot ettiğimde müdürün daha ilk mesajları arasında mount ile ilgili
hatalar bastı. Meğer /bin/mount kırılmış. e2fsprogs paketi ikiye bölünmüş ve
yeni alt-paket eski sürüme conflict ettiği için pisi, paketleri indirmeden
önce e2fsprogs paketini kaldırmış. Ben de indirmeyi yarıda kestiğim için
/bin/mount başta olmak üzere çoğu paket kırılmış. Çalışan CD ile chroot
yaparak düzelttim.

Pisi'nin çakışan paketleri tüm güncellemeleri indirdikten sonra kaldırması
daha doğru olmaz mıydı? CTRL-C ile kesmek bir yana ağ bağlantısı da
kopabilirdi ve bağlantıyı yeniden kurmak için gerekli uygulamalar da
kırılabilirdi.