[Gelistirici] PyGObject'te Undefined Symbols

Gökmen Görgen gkmngrgn at gmail.com
21 Mayıs 2009 Per 21:25:21 EEST

2009/5/21 Ozan Çağlayan <ozan at pardus.org.tr>

> Çözüm, makefile.am veya makefile.in dosyalarında ilgili
> değişikliği(likleri) yaparak bahsi geçen kütüphanenin linklenmesi
> esnasında, undefined symbolleri sağlayan kütüphaneye de linklenmesini
> sağlamak.

Cevaplarin icin cok tesekkurler. Yaptigim yamadan hic mi hicbir sey
anlamadim ama senin dediklerinden ve gosterdigin orneklerden anladigim
kadariyla birseyler yapmaya calistim ve gercekten ise yaradi. Bununla
beraber, paketciler icin pisi.conf'a --no-undefined parametresinin
eklenmesinin de gercekten faydasi olacagini dusunuyorum, boylece bu bozuk
insanin gozden kacmasi imkansiz oluyor, cunku paketlenmiyor bile.

Ek olarak, yine de fixed-underlinking yamasinin yapildigi paketlerin bir
listesinin tutulmasi gerekiyor gibime geliyor, cunku hem Gokcen'in soyledigi
gibi her undefined symbols hata anlamina gelmiyor, hem de yapilan yamanin
saglamligini gozden gecirmemiz gerekebilir. Bazi paketci arkadaslarimiz ise
hic yapamayabilirler. Bu yuzden 'underlinking sorununu asmak icin belge'
tadinda bir bugzilla girdimiz olmasindan yanayim.

Saglamliktan kasit ise sudur; yaptigim yamada[1] lpython2.6'lar var,
lpython2.6 yerine baska birsey yazarak yamayi genellestirmek mumkun mudur
(pardus 2008'de veya farkli python surumleriyle kullanabilmek icin),
mumkunse o sekilde duzeltmeyi isterdim.

Tekrar tesekkurler.

[1]:
http://svn.pardus.org.tr/pardus/2009/devel/programming/language/python/pygobject/files/fix-underlinking.patch