[Gelistirici] Pardus 2009'daki Mtools paketi hakkında

Gökmen Görgen gkmngrgn at gmail.com
18 Mayıs 2009 Pzt 18:37:54 EEST

Merhabalar,

Daha önce Netbook'ta Pardus 2009 Prealpha3 kurmak için usb belleğe kurulan
Pardus yazmam gerektiğinde Archlinux'ta syslinux komutunu kullandığımda
şöyle hata vermişti:

genovo disk # syslinux /dev/sdc1
Syntax error at line 3 for drive S: column 2 in file
/tmp/syslinux-mtools-VWjHj6: unrecognized keyword
syslinux: failed to create ldlinux.sys

Daha sonra aynı işlemleri Pardus 2008'de denedim, bir problem yoktu. USB'den
Netbook'uma Pardus 2009 kurduğumda, tekrar syslinux ile USB belleğim için
açılış kaydını hazırlamam gerekti; ama yine Archlinux'takine benzer bir hata
aldım.

Uzunca bir araştırmadan sonra, sorunun Syslinux'tan değil, mtools paketinin
4.* sürümünden kaynaklandığını farkettim. Mtools paketinin güncel sürümü
Gentoo'da maskelenmiş, Xubuntu ve Ubuntu türevlerinde sanırım mtools'un
3.9.* sürümü mevcut hala. Pardus 2009'a, 2008'deki mtools paketini
yüklediğimde Syslinux sorununu aşabildim.

Bu konuda bizim ne yapmamız gerekiyor, 2009 deposunda paket sürümünü mü
düşüreceğiz, yoksa paketlemesinde bir yanlışlık mı vardır veya sorun
upstream'da mı dersiniz, ne yapalım =)

--
Gökmen Görgen
http://www.gokmengorgen.net