[Gelistirici] 2009 pardus-python yukseltmesinde hata

Gökçen Eraslan gokcen at pardus.org.tr
16 Mayıs 2009 Cmt 23:49:48 EEST

16 May 2009 Cumartesi günü (saat 22:26:23) Emre Erenoglu şunları yazmıştı:
> Daha once yazmistim, sorun diskteki bir hatadan kaynaklaniyormus sanirim.
> En azindan bir reboot edip CD ile acip fsck yaptim duzeldi.

/etc/fstab'daki

LABEL=PARDUS_ROOT    /      ext4      defaults,user_xattr,noatime 0 0

satırındaki en sondaki 0'ı 1 yaparsanız böyle sorunlar yaşama ihtimaliniz
azalıyor. Bu durumda, yali'da yaptığımız tune2fs'e göre dosya sistemi temiz
olduğu sürece 6 ayda bir fsck yapılıyor. Temiz değilse direk fsck yapılıyor.

Yalı'daki "tune2fs -c 0 -i 6m %s" komutu ve fstab'daki pass flag'ı için bazı
değişiklikler yapabilir belki. Daha önce de Fatih'in başına fena şeyler
gelmişti dosya sistemi bozuklukları yüzünden. Tabi bu fsck süresini
kısaltırsak ya da -c ile n mount'ta bir fsck yap dersek, bu sefer de son
kullanıcı açısından bazı sıkıntılar çıkıyor ortaya. Örneğin, bozuk bir dosya
sisteminde 20-30 dk fsck sürebiliyor (hdd'ye göre bazen daha da uzun) ve bu
durumda son kullanıcının bilgisayar açılışında splash açık, bilgi verilmeden
uzun süre bekletilmesi kabul edilebilir olmadığından şu anda değişiklik yapmak
mümkün olmuyor.

Onur'la konuştuğumuzda bu sorunu düzgünce çözersek, belirli aralıklarla fsck
yapılmasını sağlayabiliriz demiştik.

--
Gökçen Eraslan