[Gelistirici] xrdp icin tsclient grubu eklemeli mi?

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
16 Mayıs 2009 Cmt 22:32:12 EEST

Merhabalar,

Gecenlerde contrib depoya xrdp isimli bir program commit ettim. Bu program,
windows remote desktop connection kullanarak Pardus'a baglanmaya yariyor.
RDP protokolunu kullaniyor ve calistigi sistemde bir Xvnc sunucu yaratiyor
veya konsolu gostermek icin krdc gibi bir vnc sunucuya baglanabiliyor.
Oldukca faydali bir yazilim. 5.0 versiyonu ile sound redirection vs. de
gelebilecek gibi gorunuyor.

Bu yazilim aslinda tsclient ve tsadmin isimli 2 grupla calistirilmis genelde
diger dagitimlarda, tsclient grubuna bagli kisiler xrdp kullanip sisteme
remote access yapabiliyorlar. tsadmin grubunun amacini incelemedim ama en
azindan wheel grubu buna uye olmasinda fayda var.

Ben paketi ilk commit ederken ve basitlik adina, ilgili gruplari users ve
wheel olarak olarak ayarladim pakette, yani su anda paket kurulup servisi
calistirilirsa tum kullanicilar eger xrdp servisi calisiyorsa uzak masaustu
yapabiliyorlar.

Sonradan dusundum, icim rahat etmedi. Acaba bu tsclient grubunu yaratsak mi?
tsadmin yerine wheel kullanmaya devam edebiliriz bir sIkInti olmaz diye
dusunuyorum.

Fikirlerinizi paylasabilirseniz mennun olurum, eger tsclient yaratalim
derseniz Turker hocamla halledicez bu konuyu (o contrib baselayout, ben
paket).

--
Emre