[Gelistirici] Broadcom BCM4312 ve Pardus 2009

Gökmen Görgen gkmngrgn at gmail.com
16 Mayıs 2009 Cmt 22:02:01 EEST

Selamlar,

Netbook'uma Pardus 2009 Prealpha3 kurduğumdan beri bu sorunla uğraşıyorum.
Depomuzdaki module-broadcom-wl paketini yükledikten sonra önce
lib802_crypt_tkip modülünü, sonra da wl modülünü modprobe ederek kablosuz
aygıtını eth1 olarak kullanabiliyorum; ama niyeyse her modprobe yaptığımda
bu işlemi başaramıyorum. Bazen sorunsuz şekilde modprobe ediyor, bazen
sistemi kitliyor, bazen de modprobe kitlemese de temel linux komutlarını
çalışmaz hale getiriyor. İlginç bir sorun var.

Diğer taraftan, netbooklarına eeebuntu veya xubuntu kuran ve benim gibi
broadcom BCM4312 kullanan arkadaşlar herhangi bir sıkıntı çekmeden
bağlanabiliyorlarmış (gnome-network-manager ile sanırım). Bir sıkıntı
çekmedikleri için de eeebuntu'da broadcom wireless sorunu olmadığına dair
google'da pek içaçıcı bir kaynak bulamadım, kusura bakmayın =)

Bizde durum ne olacak? 2.6.30 kernelle bir anlaşmazlığı olabilir mi?

--
Gökmen Görgen
http://www.gokmengorgen.net