[Gelistirici] Network.Firewall

Bahadır Kandemir bahadir at pardus.org.tr
13 Mayıs 2009 Çar 22:03:30 EEST

Selamlar,

Firewall-Config'in KDE4 sürümü ile uğraşırken, kullanıcıya önceki sürümdeki
gibi white/black list düzenleme ekranı sunmak yerine, bizim önceden
hazırladığımız profilleri aktifleştirebileceği ve bu profillere ait
parametreleri düzenleyebileceği bir ekran sunmanın daha kullanıcı dostu
olacağına karar verdim. Aklıma gelen öntanımlı profiller şöyle:

- Internet Paylaştır
  - Parametreler: Internet'e bağlı NM profili
- Diğer bilgisayarların, sunulan servislere erişmesine izin ver
  - Parametreler: Servisler (yerel olduğundan System.Service'den alınabilir),
belki IP white/black list
- Diğer bilgisayarlardaki servislere erişimi yasakla
  - Parametreler: Servisler, belki IP white/black list

Bu profiller, Network.Link modeli tarafından arayüze gönderilecek,
Network.Link betiğine yapılan güncellemeler ile yeni profiller eklemek mümkün
olacak. Profillere ait görev betikleri IPTables'a kural ekleme, bir servisi
çalıştırma (mesela Internet paylaşımı için DHCP servisi), NM'de profil yaratma
gibi işleri yapabilecek.

Bu hafta, ilk iki profilin kullanılabilir olduğu bir sürüm yayınlamayı
planlıyorum. Önce proje ilgili düşüncelerinizi, sonra da profil önerilerinizi
bekliyorum.