[Gelistirici] [2009] error: /root/2009/desktop/toolkit/qwt/qwtplot3d/pspec.xml

H. İbrahim Güngör h.ibrahim.gungor at gmail.com
11 Mayıs 2009 Pzt 21:36:10 EEST

11 May 2009 Pazartesi günü (saat 18:19:51) Ertuğrul Erata şunları yazmıştı:

> bu bende derleniyor ve install ediliyor hatayı anlamadım şimdi ?

Paketi tanımıyorum, yine de inşa dosyalarıyla ilgili izlenimlerimi yazayım:

* qt4 kullanan paketlerde qmake yerine qmake-qt4 çağrılmalı:

igungor09 at ikibindokuz qwtplot3d $ la /usr/bin/qmake-qt4
lrwxrwxrwx 1 root root 19 May  4 06:05 /usr/bin/qmake-qt4 ->
/usr/qt/4/bin/qmake

Bu davranış düzeltilmeli aslında, artık öntanımlı masaüstümüz KDE4 ve toolkit
olarak da Qt4 kullanıyoruz. -qt4 uzantısına gerek yok bence.

* actions.py'deki get.qtDIR() çağrısı ile pisi.conf'daki qt_dir patikası
çağrılıyor. Farm'da bu patika eski kalmış olabilir. Eski configde /usr/qt/3
ayarlı idi.

* Paketin depoda olmayan fakat beraber getirdiği bir bağımlılığı var: gl2ps.
make aşamasında görülüyor:

3rdparty/gl2ps/gl2ps.c: In function 'gl2psPrintSVGPixmap'

Bu uygulama paketlenip sistemde bulunan gl2ps i kullanacak hale getiren yama
aktif edilirse daha güzel olur.

* Derleme zamanı bağımlılığı olarak doxygen istiyor. doc dizini içinde
DoxyFile var. qwtplot3d.pro'da doxygen ve install aşaması tanımlanmadığından
bu iki aşamayı elle yapmak gerekiyor.

Bir de eksik mesa bağımlılığı var.

* Son ve en önemli kısmı;  include ve lib dizinlerinin yeri gerçekten
/usr/qt/4/{include,lib} mi emin değilim açıkçası. Ubuntu /usr/include ve
/usr/lib e atmış kitaplıkları.

Maile diff ekliyorum, gentoo'dan arak 4 tane de yamayı files dizinine attım.

Kolay gelsin.

--
H. İbrahim Güngör <h.ibrahim.gungor () gmail ! com>