[Gelistirici] Pardus 2009 Prealpha 3

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
9 Mayıs 2009 Cmt 19:04:17 EEST

09 May 2009 Cumartesi günü (saat 15:27:57) Onur Küçük şunları yazmıştı:
>  - X çıkışta çöküyor. Normal kullanımda bir sorun görünmüyor, KDM
> respawn olduğu için dikkatlice bakmadıkca fark edilmiyor hatta, ama hem
> vesa ile hem radeon ile X log larına sorunla ilgili mesaj düştüğünü
> gördüm. Mesajlarda MTRR ile ilgili birşeyler var, belki sorun sadece
> MTRR tarafından kaynaklanıyor olabilir.

KDM respawn olmuyor aslında. Son yaptığımız değişiklikle logout yapılırken X
öldürülüp tekrar açılıyor. Session prosesi patladığında da X loguna backtrace
düşüyor. Mesela aynı şeyi KDE ile değil de xsm/twm ile denerseniz belki sorun
olmaz.

>  - service xdm off komutu kdm i öldürmedi, yukarıdaki madde ile ilgili
> olabilir

Bu söylendiği gibi kapatmıyor zaten servisi.

>  - Açılışta kernel satırına xorg=off yazmama rağmen X açıldı

Bende bir sorun yok. Başka tekrarlayan var mı bunu?

>  - Sürücü paketlerimiz eksik

Birden fazla kernel depoda olduğu için nvidia ve fglrx sürücülerini nasıl
etkinleştirileceği hakkında biraz düşünmem gerekiyor.