[Gelistirici] Pardus 2009 Prealpha 3

Barış Metin baris at pardus.org.tr
9 Mayıs 2009 Cmt 16:15:57 EEST

2009/5/9 Onur Küçük <onur at pardus.org.tr>:
>  - X çıkışta çöküyor. Normal kullanımda bir sorun görünmüyor, KDM
> respawn olduğu için dikkatlice bakmadıkca fark edilmiyor hatta, ama hem
> vesa ile hem radeon ile X log larına sorunla ilgili mesaj düştüğünü
> gördüm. Mesajlarda MTRR ile ilgili birşeyler var, belki sorun sadece
> MTRR tarafından kaynaklanıyor olabilir.

VirtualBox uzerine kurulum yaptim, boyle bir sorun gormedim. Loglarda
da bir sey yazmiyor.

Yalniz kurulumdan sonra xorg.conf dosyasi nerede ise bombostu. Bos bir
ServerFlags bolumu ve icerisinde yalnizca Identifier "VideoCard" olan
bir Device bolumu disinda hic bir sey yoktu. zorg -p -f ile denedim
bir sey degismedi.

>  - service xdm off komutu kdm i öldürmedi, yukarıdaki madde ile ilgili
> olabilir

service xdm stop calisiyor. off'un calisan servisi kapatmasi da mi gerekiyor?

Ek olarak, kurulumda Ingilizce (US) klavye secmistim fakat konsolda
(tty) yine Turkce Q klavye aktifti.

ISO'yu dun aksam indirmistim fakat grub ile ilgili bir sorun
yasamadim. Ama daha once prealpha2 kurulu olan virtualbox diskine
tekrar kurulum yaptim :).

>  Daha önceki sürümlerde son dakika telaşına girip yapmak
> istediklerimizin bazılarını yetiştiremedik. Daha sonra yol üstünde
> sistemi bozma riskini almamak için de bazı yapabileceğimiz
> iyileştirmelerden vazgeçmek zorunda kaldık. Dağıtımı bir an önce
> bitirebilirsek hata düzeltme ve iyileştirme yapmaya ve çok daha iyi bir
> 2009 sürümü hazırlamaya zamanımız olacak.

Zaman demisken, surum icin asagi yukari bir tarih belirli mi?

kolay gelsin,
--
Barış