[Gelistirici] hsfmodem / hcfmodem

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
6 Mayıs 2009 Çar 21:57:03 EEST

 Merhaba,

 Bu iki dialup modem sürücüsünü paketleyip depodan dağıtıyoruz.
Dağıttığımız hali ile dağıtmamıza izin var, ancak sınırlı sürümü olduğu
için zaten yavaş olan 56kbit dialup modem hızının 1/4 ü hızda
çalışıyorlar. Donanımını tam kapasite ile kullanmak isteyenler linuxant
a üye olup belli bir ücret ödeyerek bir parola alıyor ve bu parola ile
bu sürücüleri "tekrar derleyerek" tam hızlarına (56kbit)
ulaşabiliyorlar.

 Sürücülerin bakımını yapmak bugüne kadar çok sıkıntı değildi, ancak
birden fazla kernel desteği ile sıkıntı olmaya başlayacak. ltmodem vs.
gibi "donanımı düzgün kullanılacak şekilde çalıştıran" sürücüler
için durum farklı, ama bu sürücüleri bu haliyle dağıtmamız bana anlamlı
gelmiyor.

 hsfmodem ve hcfmodem sürücülerini 2009 da depodan atmayı düşünüyorum,
ne dersiniz ?