[Gelistirici] mpeg4ip

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
6 Mayıs 2009 Çar 19:41:38 EEST

On Wed, 06 May 2009 09:04:31 +0300
İşbaran Akçayır <isbaran at gmail.com> wrote:

> Merhaba
>
> libmp4v2 ve mpeg4ip paketlerinin olayı nedir acaba ? 2009'a ne şekilde
> aldık 2008'de bu paketlerin ikisi de var 2009'a biri geçmemiş,
> özellikler tek pakette mi birleşti, gerek mi kalmadı vs. biraz bilgi
> alabilir miyim :)

 libmp4v2 mpeg4ip içinden çıkıyor ancak circular dep olduğu için
(mpeg4ip -> faac -> libmp4v2 ) paketi iki ayrı kaynaktan derlemek
zorundayız. libmp4v2 de bir sürü özellik kapalı derlendiği için sorun
olmadı, ama mpeg4ip ye gelince duvara tosladım.

 mpeg4ip yi 1.5.0.1 sürümü ile as-needed uyumlu derleyemedim bir türlü.
Bazı dağıtımlar 1.6 sürümüne geçmiş ama o da çetrefilli, upstream 1.6
için bozuk tarball yayınlamış, millet elle kendi tarball larını yapmış,
onu derlemeye kalktığımda "faac da libmp4v2 desteği var, kapat" diyor.
Kısacası işin içinden çıkamadım. Bugün yarın bir şekilde halletmeye
çalışacağım, ama 1.5.0.1 sürümünü düzgün derleyebilen olursa da çok
makbule geçer.