[Gelistirici] 2009 çiftliği hazır a.k.a. fire in the hole

Barış Metin baris at pardus.org.tr
4 Mayıs 2009 Pzt 01:16:35 EEST

2009/5/3 Fatih Aşıcı <fatih at pardus.org.tr>:
> 03 May 2009 Pazar günü (saat 18:02:18) Barış Metin şunları yazmıştı:
>
> Yanlış anlamadıysam pisi'nin build sırasında tüm ikili dosyaların doğrudan
> linklediği kitaplıkları bulup build ve runtime bağımlılıklara eklemesini
> öneriyorsun?

Hayir bunu onermiyorum.

Otomatik olarak cikartilacak tum ters bagimliliklardan yalnizca pakete
linklenmis olanlari bulmak icin, eger yalnizca ldd ile bakiyorsak,
ters bagimliliklari guncellerken calisma esnasinda yapabiliriz
diyorum.

> Aksi takdirde sadece pspec'teki bağımlılıklardan yola çıkılarak
> A'nın güncellenip güncellenemeyeceğine (C'yi A'ya bağımlılık yazmazsak) karar
> vermek imkansız.

Neden? A->B->C seklinde bir bagimlilik soz konusu degil mi? A'dan C'ye
dogru gidebiliyorsam tersi de, biraz daha masrafli olsa da, mumkun.

> Evet vardı; ancak o sıralar --as-needed kullanamadığımız için ikili dosyalar
> gerekli gereksiz her kitaplığa bağlanıyordu ve yukarıdaki senaryo için A hemen
> hemen her koşulda güncellenmek zorunda kalıyordu. Ama şimdi böyle bir
> zorunluluk yok. Bu avantajı değerlendirmek için bağımlılıkları daha açık
> yazmak gerekiyor.

--as-needed kullanmaya basladiktan sonra bagimliliklari daha acik
yazmak birlikte kullanmak nasil bir avantaj sagliyor anlamadim. Bizim
pakete yazdigimiz bagimliliklar ile linker parametresinin dogrudan
baglantisi nedir?

--
Barış