[Gelistirici] [Contrib-commits] r9957 - in 2008/applications/archive/xarchiver: . files

Gökmen Görgen gkmngrgn at gmail.com
31 Mar 2009 Sal 12:51:47 EEST

2009/3/31 Doruk Fisek <dfisek at fisek.com.tr>

> "Mumkunse"den kastim, yeni surumlerde kaynak paketin bakimi, butun
> olarak tutmaya oranla cok daha fazla insan gucu gerektirmeyecekse.

Her halükarda gerektirecek. Bazı bölmeler ihtiyaçlara göre yapılmalı diye
düşünüyorum. Mesela şuan Xfce kullanıcılarının bir giriş yöneticisine
ihtiyaçları var (Neden bilmiyorum GDM şuan belki dördüncü kez review'de ama
bir OK'tan ötesi yok.) ve bunun için Kdebase'i yüklemek yerine sadece KDM'yi
yüklemeleri daha mantıklı olabilirdi. Her ne kadar Xfce kullanıcısının KDM
kullanması pek tartışmalı olsa da, gerek an itibariyle şuan KDM dışında bir
giriş yöneticisinin olmaması, gerek kullanıcıların bu tip alternatif program
seçimlerine saygılı yaklaşmak (zevk meselesi yaklaşımı) amacıyla Kdebase'in
bölünmesi sözkonusu olabilirdi.

Bu arada Gökçen beni yanlış anlamış. Bir önceki paragrafta anlattığım gibi
Kdebase'in içindeki uygulamaları bölümlemek mesele olsaydı Openoffice şuan
öyle evet; ama kalkıp OpenOffice'in KDE ile ilgili kısımlarını kırpıp ayrı
bir pakete alabiliyor musun? Pekala alamazsın çünkü --with-kde-bindings gibi
bir parametreyle derliyorsun, mecburen KDE bağımlılığı oluyor OpenOffice'in.
Ve diyorum ki OpenOffice KDE bindingleri içeriyor diye kimse sizden böyle
saçma bir istekte (yani dilimleme isteğinde) bulunmuyor tabi ki =) Xarchiver
meselesi de ona benzemişti. Öyle ucundan bir benzetme yaptım ;)

--
Gökmen Görgen
http://www.gokmengorgen.net