[Gelistirici] component önerisi

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
29 Mar 2009 Paz 16:31:47 EEST

On Sun, 29 Mar 2009 11:45:36 +0300
ertan <ert976 at gmail.com> wrote:

> Öncelikle elinize sağlık diyorum.
>
> Multimedia kategorisi biraz karışık gibi geldi. Multimedia kategorisi
> olmasın onun yerine kategori ikiye bölünsün. (video ve sound olarak)
> Grafic içinde aynı alt dizin yapısı olabilir. (örnek dizin yapısı
> alttadır)
>
> tv dizinindekileri video-player içine radio dizindekiler sound-player
> içine girebilir.

 Bu bileşen ağacını oluştururken aynı alt bileşenleri ne kadar çok
tekrarlarsak o kadar ortalık karışıyor.

 Bileşenleri belirlerken biraz diğer dağıtımların nasıl ayırdığına ve
package-kit kabilesinin arabirimde nasıl ayırdığına da baktık,
diğerleriyle aramız çok açılmazsa paketlerin bakımını yaparken
esinlenmemiz de rahat olacak :). Çoğunluk video / sound / radio vs. nin
multimedia altında olduğuna hemfkir, ben de aynı şekilde düşünüyorum.
Hem kullandıkları kitaplıklar, hem yaptıkları iş çok benzer hatta
çoğunda ortak. Kavramsal olarak da aslında hepsi temelde
encoding/decoding işlemi yapıyor. Sadece arayüzlerde ve sonuçta oluşan
ürünün hitap ettiği duyu organlarında farklılıklar olabiliyor.

 Şu anki hali 100% içime sinmiyor (library/plugin ayrımını tam
oturtamadım kafamda mesela) ama multimedia altında toplanmaları ve
altbileşenlerin bir daha aynı isimde bileşenlere bölünmemesi
taraftarıyım.