[Gelistirici] component önerisi

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
29 Mar 2009 Paz 16:09:08 EEST

On Sun, 29 Mar 2009 10:14:36 +0300
Burak Çalışkan <burakclskn at gmail.com> wrote:

> Kaynak içinden çıkan dökümanları hangi component'e alacağız?
> system.base > system.docs gibi bir geçiş, başka componentlerde var
> mı? varsa nasıl olacak?

 Aslında yok ama her ana bileşen için bir doc bileşeni de açılabilir,
bana mantıklı göründü. X/Y bileşeninde aynı kaynaktan çıkan hem Y
hem Y-doc varsa X/doc olarak partOf yazabiliriz.

> 2009 derlerken bütün depoyu mu derleyeceğiz? Yoksa, system.base'ten
> başlayıp parçalı parçalı mı derlenecek?

 Bir anda bütün depoyu derlemeye kalkarsak arada güncellenmemiş
paketlere linklenen ters bağımlılıklarla bir sürü sorun yaşayacağız.
Önce system.base ve system.devel son halleri ile derlenecek (onların
özel bir yeri var, bootstrap edilmeleri ayrıca ilgi görmeleri
gerekiyor, daha önceden yazdığım gibi [1] altında derlenmiş paketler
mevcut). Bu bileşenleri farm da son halleri ile tekrar derledikten
sonra bir system.base / system.devel kurulum ISO su hazırlayıp burada
duyuracağım.

 [1] adresindeki paketlerle hazırlanmış bir ISO yu da birazdan hazır
edeceğim.

> Bunların dışında şimdilik bir sorum yok. Yeni yapı son derece
> kullanışlı olmuş. Emeğinize değer umarım.

 Bahar temizliği adına bir adım daha oldu, umarım hepimizin işini
kolaylaştırır :)

[1] http://cekirdek.pardus.org.tr/~onur/testing/