[Gelistirici] vboxusers grubu ve vboxadd kullanıcısı

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
26 Mar 2009 Per 01:39:15 EET

Selamlar,

VirtualBox için bir kullanıcı bir de grup eklemeyi düşünüyorum.

Normalde upstream ve diğer dağıtımlar VirtualBox'ı kullanabilecek
kullanıcıları vboxusers grubuna dahil ediyorlar. Biz bunun yerine wheel
grubunu kullanıyoruz şu anda.

vboxadd kullanıcısı ise misafir işletim sisteminde seamless mode, otomatik
çözünürlük değişimi, host-guest arası kopyalama/yapıştırma gibi özellikleri
sunan VBoxClient için gerekli. Şu anda virtualbox-guest-utils paketinden bu
uygulama çıkıyor; ancak /dev/vboxadd'e yazma erişimi olmadığı için açılışta
hata verip çıkıyor. vboxadd kullanıcısını /dev/vboxadd ve VBoxClient'ın sahibi
yapıp VBoxClient'a da SUID bit vereceğim.

İtirazınız yoksa baselayout paketinde gerekli değişikliği yapacağım. 2008'de
güncelleme yapan kullanıcıların etkilenmemesi için wheel grubunu kullanmaya
devam edebiliriz. Ya da kendilerini vboxusers grubuna dahil etmelerini
isteyebiliriz.