[Gelistirici] Flash Player

Gökmen Görgen gkmngrgn at gmail.com
10 Mar 2009 Sal 13:48:54 EET

2009/3/10 Gökçen Eraslan <gokcen at pardus.org.tr>

> KDE3 /usr/share/autostart'a bakıyor fakat, KDE4 ve XFCE gibi xdg'den
> haberdar
> olan ortamlar sadece $XDG_CONFIG_DIRS'a bakıyor, o set edilmeyince de
> /etc/xdg/autostart'a (bizde de herhangi bir pakette bu değişken set
> edilmemiş
> durumda), hatta bu yüzden PolicyKit-kde paketi, 2 dizine de desktop dosyası
> koyuyor.

Merhabalar, zamanında $XDG_CONFIG_DIRS ile ilgili bir araştırma yapmıştım ve
gerek Archlinux, Ubuntu, OpenSuse gibi dağıtımlarda $XDG_CONFIG_DIRS
değişkeni /etc/xdg olarak tanımlanmış (ve archlinux'ta /usr/share/autostart
diye bir dizin bile yok). Diğer taraftan aklımda kalan bir başka önemli
ayrıntı, autostart için desktop dosyasına sahip olan uygulamalar genellikle
/etc/xdg içine dosyalarını atıyorlar (örneğin Xfce), uygulamaların bir kısmı
da hem /usr/share/autostart, hem de /etc/xdg dizinine desktop dosyalarını
atıyorlar (örneğin Wicd ve PolicyKit-kde).

Dikkat çekmek istediğim nokta da şu, /etc/xdg/autostart ve
/usr/share/autostart dizinleri içinden en çok hangisi kullanılıyorsa, biz de
onu kullanalım, tanımlayalım. Çünkü sadece /etc/xdg/autostart içine desktop
dosyalarını atan her uygulama için yama yapmak durumunda kalmayalım.

Son olarak, eğer uygulamaların kurulum betikleri, $XDG_CONFIG_DIRS'i sistem
değişkenlerinden alıyorsa -ki eğer böyleyse yama yapmamıza gerek
kalmayacak-, uygulama daha kurulurken /etc/xdg yerine /usr/share içine
desktop dosyası atılacak; fakat bu sefer de bu değişiklikten dolayı, söz
konusu uygulamaların pspec.xml'inde path tagı içindeki "config" yollarını
/usr/share/autostart olarak değiştirmemiz gerekecek.

Uzun lafın kısası, Xfce paketleyicisi olarak böyle bir değişiklik yapıldığı
an paketlerin bir üst sürümlerini çıkarmam gerekebilir. =/
$XDG_CONFIG_DIRS'i /usr/share/autostart olarak set edince /etc/xdg/autostart
dizinini görmemesi gibi bir durum olursa tabi.. Olup olmayacağını bile
bilmiyorum.

--
Gökmen Görgen
http://www.gokmengorgen.net