[Gelistirici] debug paketleri

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
7 Mar 2009 Cmt 23:07:34 EET

Cumartesi 07 Mart 2009 tarihinde, Mete Alpaslan şunları yazmıştı:

> Acaba Debug paketlerinin ne olduğunu biraz daha açabilir misin? Daha önce
> konuşuldu mu bilmiyorum ama  ilk kez duyuyorum :)

Uygulamaların debug sembolleri ayrı bir pakette tutuluyor. Fedora'da
-debuginfo, Debian'da -dbg idi sanırım karşılığı. Bu paketleri kurduktan sonra
gdb ile backtrace aldığımızda kaynak kodu da görebiliyoruz. Böylece hangi
satırda segmentation fault vs verdiğini bulmak çok kolay oluyor.