[Gelistirici] [Fwd: [Hata 8520] /dev dizini altında cdrom ve dvd bağları yok.]

Serdar Dalgıç dalgic.srdr at gmail.com
7 Mar 2009 Cmt 19:47:22 EET

2009/3/7 Serbulent UNSAL <serbulent at pardus.org.tr>

> Bugzilla'da 2 dilden birini çöpe atmayacaksak tamamen işgücü açısından çok
> büyük bir fark görmüyorum ben. Yarı Türkçe yarı İngilizce bir garabet
> yaratmaktansa ikisinin ayrı ayrı olması workaround değil çok daha temiz bir
> çözüm.
>
> Paket sorumlularına nede 2 dilde birden yazmıyorsun demek tepki çekebilir,
> ama
> neden bugzilladaki hatana ilgi göstermiyorsun demek ( ister türkçe ister
> ingilizce ) her zaman haklı bir tepkidir.

:) ya durum komediye doğru gidiyor bence, türkçe bilmeyen bir paketçiyle
ingilizce bilmeyen bir kullanıcı nasıl anlaşıcak, ya da tam tersi? ikisini
de bilen biri ilgili bugzilla'da çevirir derseniz şu anki durumdan zaten bir
farkı kalmıycak ki? ama elimizde nurtopu gibi iki bugzillamız olacak..

2 dilin de ayrı ayrı kullanıldığı bir bugzilla çok daha kullanılabilir bir
durumda ayrı dillerde iki farklı bugzilla'dan.. Sadece her iki dili de bilen
geliştiriciler yabancı kullanıcıların girdiği hata kayıtlarının türkçe
karşılıkları ile senkronizasyonunda biraz daha sabırlı davranacaklar,
gereken yerlerde her iki dilde de özetler yazılacak. Bana göre en optimum
çözüm bu. Ki ara sıra sorunlar yaşamamıza rağmen, şu an genelin davranışı
bu.

ayrıca doruk'la ahmet'in de belirttikleri gibi bugzilla'daki dil konusuna
gelene kadar daha bir çok nokta var dile ve sunuma dikkat edebileceğimiz..

-serdar