[Gelistirici] 28 Şubat - Geliştirici Toplantısı Tutanağı

Gökçen Eraslan gokcen at pardus.org.tr
4 Mar 2009 Çar 22:49:19 EET

Tuesday 03 March 2009 Tarihinde selim dedi ki:

> Devamliligin saglanmasi cok onemli, yoksa bu yapilanlar projenin
> ciddiyetine zarar verir. Bu isin zor oldugunu cok iyi biliyorum, yani
> devamlilik saglamanin, bu nedenle detaylardan uzak genel hatlari ile
> yapilanlarin kisaca anlatilmasi cok daha yerinde olacaktir.

Evet öyle yapmaya çalışacağız. Genel anlamda geliştiricilere hitap eden, fazla
detay barındırmayan bir bülten olacak. KDE'nin commit digest'i[1] gibi.

> Bunun disinda sorum bu bultenin dili konusunda, her zaman basimiza is acan
> bu durum konusunda ne yapilacagina karar verildi mi? Sahsi fikrim
> Turkce'nin vazgecilmez oldugu ve bu sebeple bultenin cevirmenimiz
> tarafindan
> Ingilizce'ye cevirilmesi gerektigi.

Evet, dil Türkçe olacak. Umuyorum ki çeviriden sorumlu arkadaşlar da
İngilizce'ye çevirecekler.

> [...]
> calismalarini sik sik gezegenden yada baska ortamlardan paylassalar.
> Yapilan calismalara Svn'den ulasamiyoruz diye biliyorum, gelinen son durumu
> gorebilecegimiz bir yer olsa vs.
> Tasarim tartisilmaz tavrindan vazgecsek. Otorite degiliz ama bir cogumuzun
> 10 yili askin bilgisayar kullanma deneyimi var, azicik yorum yapabilecek
> duzeydeyizdir diye dusunuyorum. Tabii elestirilerimiz, fikir ve
> yorumlarimiz dikkate alinmaz ona da diyecegim yok. Sonucta benim, fikri
> sorulur, cevap verilir, verilen cevap uygulanmazsa olay cikartilir gibi bir

Aslında milky simge seti, burada[2] uzun zamandır duruyor. Yeni simgeler
yapıldıkça, set Onur tarafından da güncelleniyor. Bunu kurup, Erkan Bey'in de
dediği gibi belirli bir sistematik dahilinde eleştiri yapılmaması için
engelleyici bir neden yok. Yani o kadar da kopuk bence tasarımcı ekibimiz :)

(Bu arada, Qt'nin SVG implementasyonundan kaynaklı bir hata nedeniyle,
simgelerin bazı yerleri siyah çıkıyor, aldırış etmeyin efenim.)

[1] http://commit-digest.org
[2] https://svn.pardus.org.tr/pardus/playground/onur/desktop/kde4/milky-icon-
theme

--