[Gelistirici] 28 Şubat - Geliştirici Toplantısı Tutanağı

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
3 Mar 2009 Sal 18:02:39 EET

Tue, 3 Mar 2009 16:31:18 +0100, selim ok <selimok at gmail.com> :

> Bu 3 seceneginde nicin gerekli oldugunu ve hangi soruna cozum
> bulacagini anlamadim. Belki toplantida konusulmustur ama sorun nedir
> ki bu seceneklerden birini degerlendirmek durumundayiz.
Biraz posa olmus gercekten, tam anlasilamiyor.

2009 yolunda Pardus/Contrib depolari arasindaki farkin tam olarak nasil
belirlenecegi, hangi paketin Pardus hangi paketin Contrib deposunda yer
alacagina dair bir politika belirlenmesi konusuldu. Su anda herkes
kafasina gore Pardus deposuna ya da Contrib deposuna aliyor paketi.
Dengesiz bir dagilim soz konusu. Daha once donem donem uygulanan "her
uygulamadan sadece bir ornek olsun", "app:gui yazilimlarindan oyunlar
disinda sadece Turkce cevirisi olanlar olsun" gibi kurallar pratikte
gecerliligini yitirmis durumda.

Bu ayrimin netlestirilmesi sonucunda (kriterler ne olursa olsun), bu 3
secenekten biri gerceklesecek gozukuyor.

Ayrim icin onerilen kriterler soyleydi aklimda kaldigi kadariyla :

1) "Pardus deposunda, disaridan hicbir katkici gelistirici olmasa bile
TUBITAK personeli ekibin katki vermeye devam edecegi paketler yer
alsin. Bunun icin CD'ye giren tum yazilimlar + ozel olarak cesitli
destek verilen kurumlarin istegi uzerine destegi verilen paketler
seklinde bir kriter olabilir"

2) "Kaliteli, belirli bir gelisimi kanitlamis her yazilim Pardus
deposunda olsun"

Toplantidaki 22 gelistiricinin bu konuda ortak bir karara varmasi zor
oldugu (herkesin fikri farkli) ve "birinin" karar vermesi gerektigi icin
Onur-Ozan-Ekin (2009 seysi, depo seysi, 2008 seysi) secenekler uzerinde
arasinda tartissin ve net bir karara varsin diye noktaladik konuyu.

Unuttuklarim varsa, lutfen ekleyin.

Kisisel fikrimi sorarsaniz, benim icin net ve uygulanabilir bir ayrimin
konmasi onemli. Hangisinin oldugunu onemli degil.

                   Doruk