[Gelistirici] Pardus teknolojilerindeki katarlar için öneriler

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
30 Haz 2009 Sal 20:51:01 EEST

On Tuesday 30 June 2009 20:37:00 Fatih Aşıcı wrote:

> Bu noktalar, butonlar ve menüler için "tıklandığında bir diyalog penceresi
> çıkacak" anlamını taşıyor. Bu amaçla kullanılıyorsa normal.

Tam olarak o değil aslında. İşlevini yerine getirmek için ek bilgiye ihtiyacı
olan ve bunu soran diyalog gösterecek menülerde "..." konması gerekiyor. KDE
guidelines sayfasında [0] da buna benzer bir tanım yapılmış ama uygulamada
farklılıklar var.

Mesela Firefox bunu düzgün yapmış. Düzen/Seçenekler menüsünde üç nokta yok.
Çünkü bu menünün işlevi zaten seçenekler penceresini getirmek. Bunu ek bilgi
olmadan yapıyor. Ancak Dosya/Dosya aç... menüsünde üç nokta var, çünkü bir
şey açabilmesi için önce açılacak şeyin seçilmesi lazım.

Ancak KDE programları neredeyse diyalog çıkaran her yere "..." koymuş.

[0] http://usability.kde.org/hig/current/menus-menubar.php