[Gelistirici] qemu/kvm disk hızı

Burak Çalışkan burakclskn at gmail.com
25 Haz 2009 Per 21:41:16 EEST

Selam;

    Pardus 2008'e göre, pardus 2009'da qemu(kvm,kqemu) disk yazımında
ciddi performans azlaması var.

* Pardus 2008'de yaklaşık 30 dakikada kurulan pardus 2008, 2009 da 1,5
saat geçmesine rağmen kurulamadı.
* Yaklaşık 34mb boyutunda .tar.bz2'lenmiş portage snapshot'u 30 dakikada
açamadı.
* Yeni oluşturduğum disk imajını qemu ext3 olarak biçimlendiremedim.
Bunu 2008 de 2 dakika geçmeden yapıyordu.

Gözlemlerime göre, özellikle küçük ve parçalı dosyalarda yavaşlama oluyor.

Disk hızını/performansını ölçen bonnie[1] diye basit bir uygulama var.
Öntanımlı olarak 100mb veri yazıyor, sonra okuyor. Ona göre
disk performansını ölçüyor. O kadar yavaş ki, sonuna kadar bekleyemedim :/

Ne dersiniz? Benim sistemimde mi sorun var?
2009-alfa'dan beri böyle.

[1] http://www.textuality.com/bonnie/download.html