[Gelistirici] Pardus 2009 Beta sunucularda

Gökmen Göksel gokmen at pardus.org.tr
23 Haz 2009 Sal 20:31:01 EEST

23.Haz.2009 tarihinde 19:18 saatinde, Ozan Çağlayan
<ozan at pardus.org.tr> şunları yazdı:

> Ben bugün kurulum yaptım gerçek sisteme. /etc/localtime dosyası
> vardı ve
> Europe/Istanbul dosyasıyla aynıydı. Ancak meraktan soruyorum, YALI
> esnasında, timezone seçince, saatin değişmesi gerekiyor mu
> gerekmiyor
> mu? Atıyorum, Amerika'yı da seçsem İstanbul'u da seçsem o
> widgetta saat
> hep sabitti.
Herhangi bir sey degistirmiyor, degismesini saglayabiliriz.

> - YALI kurulum yapmaya başladıktan sonra F8 ile tema değiştirmek
> istedim, YALI kilitlendi.
İlginc, Semen'de oldu surekli basınca bakayım.

> Genel bir özet geçmek gerekirse:
>
> - YALI diğer işletim sistemlerini GRUB menüsüne eklemiyor (açık
> hatası var),
Yahu bari sen boyle cumleler kurma Ozan. Log dosyasinda ne var? Diger
dagitimlar neler ? Hangi acilis yoneticisini kullaniyorlar ? Benim
denediklerimi ekliyor diye cevap mi vereyim ?

> - Python ile yazılmış uygulamalarımız X dilinde çalışmak için
> glibc-locales-X paketine ihtiyaç duyuyorlar. Ancak YALI artık bu
> paketleri kurmuyor öntanımlı olarak. Böylece yabancı kullanıcıl
> ar
> kurulum yaptıktan sonraki açılışta örneğin Almanca açarlarsa
> gfxboot'tan
> sistemi, ne pisi, ne service, ne command-not-found çalışmıyor (aç
> ık
> hatası var),
glibc-locales-de ve -en kurulu degil mi ? Kurulu iseler ve bu haliyle
calismiyorsa, kara listeye alabiliriz glibc-locales-* ailesini.

Gökmen GOKSEL