[Gelistirici] Pardus 2009 Beta sunucularda

ert76 ert76 ert976 at gmail.com
21 Haz 2009 Paz 02:01:16 EEST

>  2009 Beta [1] ftp de yerini aldı, emeği geçen herkesin eline sağlık :)

Herkesin eline ve aklına sağlık.

2009 Beta cd sini x8 hızında DAO modunda yazdırdım. Paket kontrolünü
yaptırdım. İlk kurulum denememde yaklaşık %27 de sun-jre paketinde kurulumun

durduğunu fark ettim. Restart atıp tekrar kuruluma tekrar aynı cd ile
başladım. İkinci kurulum denemem başarıyla sonuçlandı. Bu konuda bir
iyileştirme olabilir mi düşünmek lazım.

Kurulumun ilk 20 dakikası paketlerin kurulumu, 10 dakikası ise paket
ayarlarının yapılması sürdü. (Bilgisayar biraz eski) Alfa da da 30 dak
sürmüştü.  Kurulum sırasında Durum göstergesinde %50 kurulum- %50
yapılandırma
yerine %60 kurulum - %40 yapılandırma olsa daha iyi olur.

Tanıtım yazılarında pardus 2009 firefox "3.0" ile geliyor yazıyordu.
İbarenin
değişmesi lazım. Bildiğim kadarıyla "3.5 rc1" kullanıyoruz. Final sürüme
kadar
3.5 ta çıkacaktır.

Kaptan ın Contrib (katkı) deposunu ekleyeyim mi diye sorması çok iyi olur.
2008 de soruyordu diye hatırlıyorum. Hatırlarsınız yabancı dillerde yapılan
review lerde contrib deposunun olduğunun farkına varamamışlardı. Kaptan bunu

sorması ve istenirse eklemesi son kullanıcı açısından bence çok önemli.

> Ethernet kartlarında dhcp ile adres almakta sorun yaşıyoruz. İlk
> bağlantı kurmaya çalışırken adres alamıyor ve bağlanamıyor. Tekrar
> denendiğinde çalışıyor. Sorun ifplugd ile ilgili sanırım, detayları
> Bahadır biliyor.

İnternet bağlantısı yaparken herhangi bir sorun yaşamadım.

> [1] ftp://ftp.pardus.org.tr/pub/pardus/kurulan/2009-Beta/

Saygılarımla
Ertan Argüden