[Gelistirici] YALI4 Tecrubeleri

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
19 Haz 2009 Cum 11:59:59 EEST

2009/6/19 Gökmen GÖKSEL <gokmen at pardus.org.tr>

> 16 Haziran 2009 Salı günü (saat 15:34:40) Emre Erenoglu şunları yazmıştı:

> yaptığım

> Ben bununla ilgili bir kontrol eklemiştim şimdi baktımda [1] adresindeki
> haliyle (ki 0529 iso'suna girmiş) partition tipini commit etmesi
> gerekirdi..
>
> yaliInstall.log, fdisk -l, parted /dev/sda print ve disktype /dev/sda
> çıktılarını yollayabilir misin ?

Ciktilari ekte gonderiyorum. Ancak partition'i elle duzelttim tabii :)  1
gigabyte'lik /dev/sda1 boot partition'i normalde.

> aktif

> kurulan
> (NT
> Açılıyor mu cevap vermemişsin :)

2009 sistem acilmadi, cunku daha onceden MBR'ye yuklenmis olan 2008 Grub'u
calisip 2008'in GRUB menusunu gosterdi. Bu normal bir davranis sonucta
MBR'de kurulu oldugundan yapacak birsey yok. Ben 2008'in grub.conf 'una
2009'un girdisini ekledim, ancak acilmadi cunku partition type kafasini
karistirdi GRUB'un. Onu duzeltince sorun kalmadi. (Zaten ustune sonra 2009
grubunu MBR'ye kurdum).

> [...]
> seçeneğin asıl amacından vazgeçmiş oluyoruz. Partition başına GRUB kurma
> seçeneği makineyi başka bir açılış yöneticisi ile açıp, bu yöneticiden
> Pardus'u açabilmeyi sağlamak;
>
> Bir linux, bir windows'un olsun; linux MBR'ye kurulu, içinde windows için
> açılış bilgisi var, windows aktif partition. Pardus'u kurdun ve amacın
> MBR'deki açılış yöneticisine Pardus'u ekleyip oradan açmak. Pardus'u
> partition
> başına kurdun, Pardus'ta gitti aktif partition'ı kendisi yaptı. Bir sonraki
> açılışta ilk kurulu olan Linux'un açılış yöneticisi gelecek fakat

Dogru. Ancak bu metodda, GRUB'u madem partition'in basina kurduk, eger o
partition'i aktif yapmazsak, o zaman kullanicinin karsisina yine Windows
gelecek ve kullanici "ben Pardus kurmamis miydim, niye bu windows gene
geldi?" diye soracak. En azindan kullaniciyi uyarip, ya bu partition'i aktif
yap, ya da Windows'un NT Loader'ina Pardus icin bir girdi ekle diye
hatirlatmak gerekebilir (kullanici bilmiyorsa).

NT Loader'a girilmesi gereken ise:
dd if=/dev/sda2 of=boot.lnx bs=512 count=1  komutu ile Pardus partition'inin
boot sektoru alindiktan sonra, Windows'un boot partition'inin kokune
kopyalanip, sonra boot.ini'sine (XP ise tabii, Vista ise daha karisik) bir
satir eklemek:

c:\boot.lnx="Pardus 2009"

Eger GRUB diskin basinda yani MBR'de ise, zaten sorun yok. GRUB devreye
girer, hem Pardus hem Windows seceneklerini sunar. Windows secilirse
makeactive ve chainloader ile XP'yi acar. Sonraki acilista istersen
Pardus'unu secebilirsin.

Sorun GRUB ilgili partition'in basina kuruldugunda meydana gelecek sadece.

Bir de tabii /boot partition'i ayrica secilebildiginde, 2008'un grub'unun
varligi tespit edilip, onun grub.conf'una gerkeli girdi ekleniyordur zaten
diye dusunuyorum :)

--
Emre