[Gelistirici] RFC:Recommended R paketleri ve CRAN hakkında

Ertuğrul Erata ertugrulerata at gmail.com
16 Haz 2009 Sal 13:56:56 EEST

selamlar.

yeni version R de (2.9.0) da --without-recommended opsiyonu ile R paketini
oluşturdum.

bunun gerekçeleri şunlar:
1.R içerisinde gelen ve tar.gz formatında olan bu paketler aynı zamanda CRAN
üzerinden dağıtılıyor. http://cran.r-project.org/

2.Bir yada bir kaç tanesinde build hatası olursa asıl paket --R yani--
derlenmiyor ve hata veriyor. bu versiyonda yeni giren Matrix paketi
derlenmedi ve günlerce çözüm aramak zorunda kaldım.

3. CRAN altında bir çok R paketi daha mevcut ve onların da pisi paketlerini
şu yada bu şekilde yapmamız lazım. R paketlerinin yapılması için ( debian )
bir projet bile vardı geçen sene.

Çözüm düşüncem:

1. Debiandaki gibi bir R-recommended meta paketi oluşturmak.
http://svn.pardus.org.tr/pardus/playground/ertugrul/4stable/R-recommended şu
an içine koyacaklarım bunlar bir TODO ve AUTHORS koyarım herhal. bu şekilde
Recommended paketlerini bir seferde kullanıcı kurabilecek.

2.  isimlendirme R-cran-paketadı şeklinde olacak örnek:
http://svn.pardus.org.tr/pardus/playground/ertugrul/4stable/R-cran/R-cran-modeltoolsburada
dikkat edilmesi gereken husus source adı ile paket adının farklı
olduğu.

3. CRAN mirrorlerının pisi ye eklenmesi lazım buradalar:
http://cran.r-project.org/mirrors.html buradan uygun bir 5 on taneyi yazalım
isterseniz

4.
http://svn.pardus.org.tr/pardus/playground/ertugrul/4stable/R-cran/rpackages.pyile
bir actions.py modülü yazmaya çalıştım. bütün R paketlerinin
actions.py
leri sabit. bu rpackages.py i gözden geçirerek pisi ye dahil edersek R
paketlerini daha kolay yapmak mümkün olabilir diye düşünüyorum.

fikri olan ve zamanı müsait olan varsa birşeyler karalarsa sevinirim.

--
Ertuğrul Erata

Pardus Devel.

##biraz tembelim. itiraf ediyorum##