[Gelistirici] paket degerlendirme sureci sorunsali

H. İbrahim Güngör h.ibrahim.gungor at gmail.com
9 Haz 2009 Sal 11:47:04 EEST

09 Haziran 2009 Salı günü (saat 11:33:29) Doruk Fisek şunları yazmıştı:
> Merhaba,

Selam

>  Depoya yeni paketlerin girmesini saglayan degerlendirme/review sureci
> hepinizin de farkinda oldugunu umdugum gibi iyi islemiyor.
>
>  Deyim yerindeyse "cıngar" ciktigi zaman bir sure dikkat ediliyor, sonra
> zamanla eski haline donuyor. Review surecinde bircok paket dagitim
> deposuna girmeden curuyor.

Buna katılmayan tanımıyorum.

> [...]
> aldi, vs bilgisini basitce tablo halinde bir wiki sayfasinda
> tutabiliriz diye dusunuyorum. Paketini review'a sokan, paketler
> listesine mesaj atmanin yani sira o wiki sayfasina yazar, ok geldikce
> gunceller, paketi bir depoya aktardiktan sonra da oradan siler. Review
> yapmak isteyen gelistiriciler de, o wiki sayfasindan hangi paketlere
> review yapmalari gerektiklerine bakabilir.
>
>  "Ilkel" gozuktugunun farkindayim ama teorideki "web uygulamasi yazalim"
> dusuncesinin gerceklesmesi zaman aliyor ve pratikte surunmeye devam

Wiki'ye hiç bulaşmasak? Elimizin altında çok daha güçlü bir araç var:
Bugzilla.

Review isteyen paketçi, yeni hata kaydı açar, _review_request seçer bileşen
listesinden. Review yapmak isteyen geliştirici Bugzilla'nın arama fonksiyonunu
kullanarak hangi review istekleri sonuçlanmamış kolayca görür ve review yapar.

Review düzeltmelerini de BUG:COMMENT ve BUG:FIXED ile de çok kolay bir şekilde
düzenleme yapar ve hata kaydını kapatabilir.

Ek olarak Bugzilla'nın arama sonucuna göre RSS özelliği de var, bileşeni
_review_request olan ve hala açık olan hata kayıtları aranır ve RSS feed'i
alınarak über hızlı review sürecine adım atmış oluruz. En azından web
uygulaması gelene kadar.

Benim 2 kuruşum.

--
H. İbrahim Güngör  <h.ibrahim.gungor () gmail ! com>