[Gelistirici] [RFC] Contribution/Pardus depoları

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
5 Haz 2009 Cum 09:59:11 EEST

Fri, 05 Jun 2009 09:02:05 +0300, Ozan Çağlayan <ozan at pardus.org.tr> :

> Bu yukarıdaki maddeler ilk planda aklımıza gelenler. Bir paketin hangi
> depoya gideceğine ise review sürecinde karar verilecek.
Bu maddeler bana pek "belirleyici" gelmedi. Kuraldan cok genel hatlar
iceriyor -- cogunlukla bilesen sorumlusunun zevkine birakiyor. Su
ankinden farkli bir durumu da ifade etmiyor (tek farki kimin karar
verecegi belli).

Bunun dezavantaji ise, bilesen sorumlulari zamanla degisiyor (kisiler
de, onem verdikleri de). Ustelik birinin aldigi paket genellikle
depodan ayni kolaylikla sepetlenmiyor. Sonuc, kisiye gore degisken,
tutarliktan uzak bir depo oluyor.

"Review" surecinde karar verilmesi demek de, aslinda mevcut paketlerde
pek de bir degisiklik olmayacagini gosteriyor. Zaten depolar derlenmeye
basladiktan sonra depolarda radikal bir degisiklik yapmak da pratikte
mumkun degil bence artik (kararli depodan su su paketleri contrib'e
aldik demek ya da vice versa, bir suru tasima angaryasi demek).

O babda ben acikcasi kendi acimdan (uzerinden 3 aydan fazla zaman
gecmesinden dolayi da) hayal kirikligina ugradim. Depolarin duzene
girmesi icin onemli bir firsatin tepildigini dusunuyorum.

>     - Bir paketin depoya girebilmesi için 2 tane herhangi ACK, 1 tane
> de bileşen sorumlusundan gelecek ACK alması gerekecek,
Bu konuda onerim su olur, bunu 2 + 1 yerine 1 + 1 yapalim.

Bilesen sorumlusu da bir gelistirici, onun verdigi ACK'i da adamdan
saymak lazim. Hani 2 tane ACK'ten gecince yeterli kaliteyi bulamiyor
depoya giren paket demiyoruzdur herhalde, cunku zaten pek yeni paket
girisi olmuyor depoya, review'da askida bekliyorlar :)

                   Doruk