[Gelistirici] Yalı progress bar

Burak Çalışkan burakclskn at gmail.com
4 Haz 2009 Per 01:01:54 EEST

On 03 Haziran 2009 Çarşamba 15:57:19 F. Tuğrul GÜRKAYNAK wrote:
> [...]
> pardus ile ilgili olarak konuşurken, şöyle bir fikir geldi arkadaştan:
>
> "Yalı'da, paketler kurulurken bir defa, yapılandırılırken de bir defa daha
> progress bar "%0-%100" olarak doluyor. Paketler kurulurken %100'e
> yaklaştığında insanlar 'aa ne güzel hızlı kuruldu' derken, bunun üzerine
> bir defa daha paketler yapılandırılırken %0'dan %100'e kadar dolmasını
> bekliyorlar, bu da ilk bakışta sanki 2 defa kuruluyor gibi olumsuz bir
> izlenime yol açıyor. Böyle olacağına, Yalı'da; progress bar'ın ilk %50'si
> kurulum, ikinci %50'si yapılandırma olsa daha şık olmaz mı?"

ilk %50 lik dilim uzun sürede yüklenecek, sonrası yapılandırma olduğu için
daha kısa sürecek. yükleme/yapılandıra yaklaşık oranını kullanarak çubuğun
birim zamanda yakın oranda ilerlemesini sağlanabilir.

Gelen verilerden oranı buluruz, sonra ona göre ilerlemeyi ayarlarız. 40/60
gibi.

> bana güzel bir fikir gibi geldi. Ne dersiniz?

Çok güzel öneri, +1