[Gelistirici] version bump?

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
21 Tem 2009 Sal 23:15:53 EEST

On Tue, 21 Jul 2009 11:05:43 +0300
Doruk Fisek <dfisek at fisek.com.tr> wrote:

> Merhaba,
>
>  Birkac ay once, gelistiricilerin paket guncellerken, ne degisiklik
> yapildigina dair ayrintili aciklama yazmasinin gerektigi soylenmisti.
>
>  Commit listelerinden gozlemledigim kadariyla bu uygulanmamaya
> baslanmis gozukuyor. Artik surum degisikliklerini sadece "version
> bump" deyip gec(ebil)iyor muyuz?
>
>  Su anki duruma itiraz ettigimden degil, ben de kendi paketlerim icin
> yazilimin kendi changelogunu basitlestirip pspec'e yazmaya ugrasmamak
> icin soruyorum.

 Yarın öbür gün "bu paketi niye güncelledim ki" diye bakmak
istediğimizde pspec history en kolay ulaşılabilen / durumu kendi
dilimizle özetleyebileceğimiz ortam yerine geçiyor. Bir Pardus sürümü
çıktıktan sonra içerisindeki yazılımların güncellenmesini hafife
almamamız,o güncellemenin bizim bir işimize yaradığına emin olmamız
gerekiyor.

 Sadece "version bump" yazıp geçmek bana fazla keyfi görünüyor. Paketin
geliştiricisinin paketinde ne olduğundan haberi olmadığı ya da
ilgilenmediği, sadece checksum değiştirmek için güncelleme yaptığı
(checksum geliştiriciliği) izlenimini veriyor. Oysa paketlerimizi sıkı
sıkıya takip etmemiz, neler değişti, ne geldi, ne gitti incelememiz,
dikkatli olmamız lazım. Her güncelleme ana depoya girdiği anda bütün
kullanıcılara yansıyor ve bu kullanıcılarda birşeyleri bozmak demek
belki binlerce insandan küfür yemek demek. Böyle bir sorumluluğun Emre
ve Gökmen'in söylediği gibi "changelog var gidin okuyun" dendiğinde
alındığına hiç mi hiç inanasım gelmiyor.

 Bir paket farmda derlenene kadar deponun kalanını etkilemediği /
kullanıcılara ulaşmadığı için, bence bir paket stable a ilk defa
girecekse pspec deki bilginin detaylı yazılması şart değil, paketçi
paketinin en güncel sürümünün yeni Pardus sürümüne girmesini istemiş
olabilir diyip geçebiliriz. Ama detaylı bilgi yazmazsa ya kendisi ya da
başka biri yarın öbür gün birşeylere bakarken saç baş yolacak.

 Ben kendi paketlerimde elimden geldiğince değişiklikleri yazacağım.

 Farm'da daha önce derlenmiş paketlere gelen güncellemelerde ise;
"2009 kararlı sürüm" çıktığı için  "version bump" diye bir pspec
girdisi, merge logu artık kabul edilebilir değil, paketinizi
güncelliyorsanız neden birşeyleri bozma riski aldığınızı da yazınız.