[Gelistirici] 2009 hobarey!

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
20 Tem 2009 Pzt 15:37:22 EEST

2009/7/18 Eren Türkay <turkay.eren at gmail.com>:

> Evet içerik tam olarak hazır değil, biraz titreme olabilir :) Dün gece 4'e
> kadar üzerinde çalışınca dikkat dağılıyor tabi, gözümüzden kaçmış.
>
> Belgeler sayfası geldiğinde hemen düzeltilebilir, koda müdahale etmeye gerek
> yok. Flatpage olarak eklendiğinde çalışması gerek, 2-3 güne içerik de tam
> olarak oturur tahmin ediyorum.
>
> Bu arada settings.py'e DEBUG'ı açık unutmuşuz, 40x ve 5xx sayfaları
> hazırlayıp DEBUG'ı kapatmamız gerekiyor.
>
> Web üzerindeki titremeleri bu thread altında yazabilirseniz çok memnun
> oluruz efem :)

Merhabalar,

Bir süredir tatildeydim, o yüzden yenilenme sürecinin başlangıcını
ıskaladım. Titreme değil bildireceğim şey, bir öneri olarak
alabilirsiniz belki.

Gördüğüm kadarıyla çoğu şeyi İngilizce ve Türkçe için ayrı ayrı
yapmaya çalışıyorsunuz, bu da hem sizler açısından işgücü kaybı, hem
de ileride İngilizce ve Türkçe içeriğin eşgüdümlenmesi ile ilgili
sıkıntılar anlamına geliyor. Fakat "The Django-Multilingual extension
allows you to transparently store content in multiple languages for
set fields inside Django models. This is unlike Django i18n which is a
translation system used for static content." şeklinde bir açıklaması
olan bir Django uygulaması var:
http://code.google.com/p/django-multilingual/wiki/Introduction

Belki bir incelemek istersiniz, çünkü şu durumda sitede birşeyi
(flatpages, değişmeyen sayfalar vb) değiştirmek istediğinizde (çoğu
zaman) hem Türkçe'sine hem İngilizce'sine ayrı ayrı müdahale etmek
durumunda kalıyorsunuz (anlayabildiğim kadarıyla). Onun yerine
pardus.org.tr'ye doğrudan bir çeviri altyapısı sağlamak için bu
sistemi kullanmak daha etkin olur gibi geliyor. Böylece sisteme haber
girmek gibi işlerde çeviri işleri de daha kolay olabilir.