[Gelistirici] laptop görüntü çıkışı

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
15 Tem 2009 Çar 21:16:40 EEST

Intel kartlı bir laptopun görüntüsünü TV ye vermeye çalışırken Fatih'ten

xrandr --auto

trikini öğrendim. Bu komut eğer driver destekliyorsa bağlı olan tüm çıkışları
(TV, VGA) aktive ediyor.

Çoğu laptopta Fn + F4/F7 benzeri tuşlar Pardus'ta hiçbir işe yaramıyor.
Elimdeki bir kaç laptopta xev ile denedim, bu tuşlardan keycode 214
(XF86Display) eventi alabiliyoruz.

Eğer üstteki komutu bu key'e atanacak şekilde default olarak ayarlarsak, en
azından bir kısım laptopta, kullanıcıların klavuzda yazılan ve windows'tan
alıştıklarına yakın şekilde TV/VGA çıkışlarını açabilmesini sağlamış oluruz.

Ne dersiniz?