[Gelistirici] KDE4 Menu Program Isimleri

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
14 Tem 2009 Sal 22:29:44 EEST

2009/7/14 Fatih Aşıcı <fatih at pardus.org.tr>

> KDE'nin. Yalnız upstream'den farklı olarak alltaki program isimlerinin her
> zaman görünmesi için bir yamamız var diye biliyorum. Normalde sadece fare
> ile
> üzerine gelince görünüyor.
>
> Benim de mantıklı bulduğum bir karar bu. Son kullanıcı için program
> isimlerinden çok ne işe yaradıkları önemli. Zaten her ikisi de göründüğü
> için
> bir zararı yok gibi geliyor bana. Ayrıca arama çubuğu her ikisini de
> arıyor.

Ben bu yaklasima kesinlikle katilmiyorum. Programlar isimleriyle ve
markalariyla varlar. Sahsen kullanicilarin Web Tarayici degil Firefox veya
Chrome kullanmak,  Muzik Calar degil Amarok veya Juk veya Songbird kullanmak
istediklerini varsayiyorum.

Ayrica benzer isleve sahip birden cok program olunca asagiya dogru ayni
isimde siralaniyorlar, istedigimizi bulmak iyice zorlasiyor.

Olayi uc noktalara goturmek gerekirse, programlarin ikonlarini da genel bir
ikon yapalim, Pardus'u da "Bir Linux Dagitimi" diye lanse edelim (ufak
Pardus ismini asagida tutabiliriz tabii).

Ben bu konuyu bir kullanicilara sorayim bakalim ne diyecekler merak ettim
dogrusu. Belki de yaniliyorumdur.

Bu arada "Advanced" derken Kickoff menüyü kastediyorsun değil mi?
> Kaptan'daki
> bu ifade bence çok yanlış. Düzeltilmesi gerekiyor.

Evet, Kaptan'da oyle yazdigi icin boyle soyledim.

--
Emre