[Gelistirici] Bugzilla (dikkat)

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
6 Tem 2009 Pzt 23:41:40 EEST

Mon, 06 Jul 2009 22:16:06 +0300, Ozan Çağlayan <ozan at pardus.org.tr> :

> 2. Lütfen *Genel* kategorisini kaldıralım. 100 kişiden 90'ı
> tembellikten dolayı Genel'i seçip bütün hataları bana atıyor, Genel
> kategorisinin niye bana atandığı konusunda ise zerre fikrim yok.
> Genel bir hata olmaz, bir hatayı bir kategoriye sığdıramıyorsa da
> girmesin bir zahmet, zaten büyük bir ihtimalle hata değildir,
Ayni fikirde degilim.

Raporlayanlar hatanin hangi kategoriye girdigini anlayamayabiliyorlar.
Firefox, Openoffice gibi konularda tamam tembellik ama ekran kartina
iliskin bir sorunu varsa, bu sorunun xorg paketine ait oldugunu birinin
bilmesi oldukca guc.

"Genel" kategorisi "birinin" oraya goz atip, onlari temizlemesi icin
olanak taniyor. Oteki turlu insanlar acayip acayip bilesenler
seciyorlar (tum paketsel sorunlar icin pisi gibi) ve onlari yakalamak
cok daha guc oluyor.

Sana atanmasinin nedenini senin ozel mazosistligin zannediyordum,
degilmis. Eskiden admins at pardus.org.tr 'ye ataniyordu, yine oraya
atanabilir.

Daha once de birkac kez konusuldugu gibi, Bugzilla "temizligi"
kacinilmaz ve gerekli bir gorev. Bugzilla hiper anlasilir da olsa,
harika yonlendirmeler de yapilsa, bu mutlaka gerekecek. Birilerinin "ilk
savunma hatti" olarak gecersiz oldugu belli hatalari kapatmasi,
yetersiz bilgi verdigi apacik olan raporlardan daha fazla bilgi
almasi, yanlis bilesenlere atananlari duzeltmesi gerekiyor. Bunu illa
bir gelistiricinin yapmasi da gerekmiyor, tipki testciler gibi Bugzilla
temizlikcileri de olabilir.

Hatta bu is layikiyla yapilirsa, tum hata raporlari "Genel"e atanip,
ancak onaylandiktan sonra ilgili gelistiricinin onune bile dusebilir.

> 3. Bizim teknolojilerimizin hem ayrı kategorisi var, hem paketleri
> Ayrı kategorilerin kalkıp, kendi teknolojimiz için de Pardus 200x
> şeklinde sürüm seçebildiğimiz paketler/ altındaki eşleniğinin
> kullanılmasının taraftarıyım. Böylece 5-6 kategoriden daha kurtulup
> daha temiz bir yapıya doğru hareket edebiliriz.
+1.

Bunu Selim, cok degil, 6-7 ay once, Bugzilla'daki yapiyi elden
gecirdiginde de onermistim.

> Herkes kendi evinin önünü temizlerse çok daha iyi bir bugzilla'ya
> sahip oluruz.
Bugzilla'nin bence esas problemi ne arayuzu, ne kullanicilar.
Gelistiriciler olarak bizlerin onu kullanis bicimi.

Cogumuz Bugzilla'yi, Pardus'la ilgili calismalarimizi takip etmemizi
saglayacak ve gelistirecek bir arac olarak degil; zoraki ilgilenmemiz
gereken bir yer olarak goruyor diye dusunuyorum.

Bazilarimiz belki yaptiklari calismalarla ilgili baskalariyla iletisim
kurmaktan hoslanmiyor (yanlis projedesiniz o zaman!), belki birikmis is
listesinden kacmak isine geliyor.

Ancak bu dusunce sekli degismedikce de Bugzilla'nin toplamda verimli
calismasi bence mumkun degil (ne kadar temizlenirse temizlensin). Takip
isteksizligi/eksikliginden de bircok is uzun sureler (unutulmaktan)
suruncemede kalmaya devam eder. Unlu bir buyugumuzun deyimiyle de zaten
"yeterince bekleyince sorun kendiliginden cozulur". Bu cozulme
problemin senelerce zarar verip, sonunda zaten anlamini yitirmesi de
olabilir elbette.

                   Doruk