[Gelistirici] 2009 ve paketler

Burak Çalışkan burakclskn at gmail.com
28 Oca 2009 Çar 23:08:17 EET

Onur Küçük wrote On 28-01-2009 19:41:

>  Bu biraz da benim hatam, parametreyi alelacele yazmışım yanlış olmuş :)
>
>  Normalde ld ye parametre verirken "ld --hede" şeklinde veriliyor,
> ancak bu parametre gcc ile verilise (link işlemli gcc ile yapılırsa)
> -Wl,--hede  şeklinde gcc ye parametre vermek gerekiyor. LDFLAGS da bu
> şekilde tanımlanmalı.

Söz açılmışken, link işlemi gcc'den yaptırılınca --as-needed işe
yaramıyor :/. Bundan dolayı gcc ile link yaptırırken -l kullanmak yerine
"-Wl",-l kullanmamız gerekiyor. (ld'ye doğrudan bağlantı)

Şöyle bir deneme yapabilirsiniz:
Basit bir C programı yazın. Buna gereksiz python2.5 i linkleyin. Sonra
ldd ya da objdump ile çıktılarını inceleyin.

gcc -lpython2.5 -Wl,--as-needed main.c
gcc -Wl,--as-needed,-lpython2.5 main.c