[Gelistirici] 2009 ve paketler

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
28 Oca 2009 Çar 18:59:30 EET

On Wed, 28 Jan 2009 02:03:15 +0200
mehmet nur olcay <mnurolcay at gmail.com> wrote:

> On Tuesday 27 January 2009 14:26:08 Onur Küçük wrote:
>
> Merhaba, bu güzel bilgilendirme ve özet için teşekkürler :)

> Bu konuda daha önce bir ileti[1] yazmıştım ancak pek rağbet görmedi,
> iletide örnek verdiğim gibi, flagları ve bunların Pardus'ta güvenli
> kullanımını anlatacak bir dokümanımız olursa, pek çok paketçi için
> çok faydalı olacaktır.
>
> 1.http://liste.uludag.org.tr/gelistirici/2009-January/015959.html

 O mesajda verdiğin CFLAGS adresinden bir alıntı yapayım "GCC has well
over a hundred individual optimization flags and it would be insane to
try and describe them all." :)

 Flag ları öğrenmek de biraz emek ve çaba istiyor. Hangi flag ın ne işe
yaradığını, nerelerde kullanılması gerektiğini sadece flag ın
yaptıklarına göre tarif edemeyiz. Üzerinde kullanılacağı kodun yaptığı
işe, yazılma tarzına ve kalitesine göre de fark ediyor. Örneğin
-ffast-math kağıt üstünde "matematik işlemleri için optimizasyon
getirir ama üretilen kod boyutu büyür" diyor. Bazı uygulamalarda bu
parametre eklenince yavaşlama olurken örneğin ffmpeg de performans
artışı getiriyor. Detay bu ayrımı yapabilmekte.

 Bu konuda Internet üzerinde bir sürü belge var. Bu belgeleri okuyup,
profiling vs. tekniklerini öğrenip biraz da tecrübe ile flagların
kullanımını öğrenebiliriz ama sadece flag ların tarifini okuyarak bu
konuda kendinizi geliştiremezsiniz.

 Hangi flag ne yapıyor "man gcc" ve "man ld" de mevcut. Birebir l10n
tarzı yapılmadığı sürece biri bir belge hazırlamak isterse bunun
uğraşısı da öğretici olur (uğraşmak isteyen varsa tavsiye ederim),
böyle bir belgemiz olursa da güzel olur. Ama sadece belge okumak yeterli
değil, pratik de lazım :)